خالق پویانمایی های ماندگار والاس و گرومیت از تولید قسمت جدید این سری می گوید

آنچه شما خواسته اید

برای کسانی که فکر می‌کنند نیک پارک و شرکت فیلمسازی آردمن دست روی دست گذاشته و هیچ کاری انجام نمی‌دهند، خبرهای خوشی در راه است. این شرکت فیلمسازی انگلیسی و مدیر خلاق آن، در فکر تولید تعدادی اثر پویانمایی جذاب تازه هستند و از قرار معلوم، کم‌کاری یا بازنشستگی زودرسی در راه نیست. منتقدان سینمایی از پارک و شرکت فیلمسازی آردمن به‌عنوان افسانه‌های صنعت پویانمایی جهان اسم می‌برند. توانایی این دو در خلق پویانمایی‌های استاپ موشن (که این روزها حال و هوایی کلاسیک پیدا کرده‌اند) تمام تماشاگران گونه پویانمایی را در تمام نقاط جهان، به وجد می‌آورد. منتقدان هم مثل تماشاگران معمولی، همیشه چشم‌انتظار تولید و نمایش پویانمایی سنتی تازه‌ای از پارک و شرکت فیلمسازی او هستند. حالا این انیماتور برجسته در یک گفت‌وگوی تازه، فعالیت‌های تازه شرکت آردمن را به بحث گذاشته است.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۳۶

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، پارک و آردمن بیش از هر چیز به واسطه دو شخصیت محبوب کارتونی والاس و گرومیت شناخته می‌شوند. به همین دلیل، نمی‌توان به علاقه‌مندان محصولات پویانمایی خرده گرفت که چرا پرسش‌های زیادی درباره این دو شخصیت و آینده‌شان مطرح می‌شود. به گفته پارک، والاس و گرومیت طی دو سه سال آینده دوباره با ماجراجویی‌های جدید روی پرده سینماها باز خواهند گشت. او چند طرح و داستان تازه در این رابطه دارد، که به گفته خودش «بسیار جذاب و تماشایی» هستند.
پارک با اشاره به این که والاس و گرومیت در ابتدا برای تولید فیلم‌های کوتاه خلق شدند، چنین ادامه می‌دهد: «اما هر شخصیتی در ارتباط با تماشاگران است که هویت اصلی خودش را پیدا می‌کند. والاس و گرومیت هم دقیقا به دلیل استقبال بالای تماشاگران از ماجراجویی‌هایشان، امکان حضور روی پرده بزرگ سینما را پیدا کردند. داستان و ماجراهای آنها هم چنان ادامه خواهد داشت. با وجود این، طبیعی است این داستان‌ها متناسب با زمان پیش برود و هر از گاهی، با تغییراتی روبه‌رو و همراه شود.»
همراهی با زمان
گذشت زمان، تغییراتی در نوع تفکر خالقان والاس و گرومیت را هم به همراه می‌آورد. با توجه به این موضوع است که پارک اضافه می‌کند: «رسیدن به 60 سالگی می‌تواند معانی زیادی داشته باشد. در این سن و سال است که از خودت می‌پرسی چه‌کار کرده‌ای و حالا می‌خواهی چه‌کار کنی؟ چقدر می‌توانی کار کنی و ادامه بدهی؟ با خودم صادق هستم و به تماشاگران دروغ نمی‌گویم. قصد عقب‌نشینی ندارم. تازه متوجه شده‌ام تماشاگران چه می‌خواهند و چه چیزی باید به آنها داد. به همین دلیل است که ایده‌های تازه‌ای دارم و مشغول کار روی آنها هستم، اما این کار زمان می‌برد و تماشاگران باید کمی صبر پیشه کنند. اما نتیجه این صبر، فیلم‌هایی جذاب با داستان و ماجراهایی تماشایی خواهد بود.»
طولانی شدن کار تولید
آخرین پویانمایی پارک «انسان اولیه»، پنج سال طول کشید تا آماده نمایش عمومی شود. این مربوط به دوران تولید و ساخت فیلم است و زمان صرف شده برای کار نوشتن فیلمنامه را دربرنمی‌گیرد. با این اوصاف، پویانمایی بعدی نیک پارک چه زمانی آماده اکران عمومی خواهد شد؟ این در حالی است که انیماتور به دشواری‌های ساخت یک پویانمایی استاپ موشن اشاره می‌کند. واقعیت این است که این روزها پویانمایی‌های رایانه‌ای خیلی سریع و در یک پروسه زمانی حداکثر دو ساله، تولید و روانه پرده سینماها می‌شوند.
پارک به این موضوع اشاره می‌کند، طی 30 سالی که به کار فیلمسازی مشغول بوده نوع کار پویانمایی تغییرات زیادی کرده است. به همین خاطر، انتظارات و توقعات دوستداران این ژانر و طرفداران این نوع فیلم، تغییرات زیادی کرده است. او می‌گوید: «طرفداران پویانمایی انتظارات زیادی از ما دارند. در وهله نخست، یک داستان قشنگ و سرگرم‌کننده با تعدادی شخصت مقبول و دوست‌داشتنی می‌خواهند. من نمی‌توانم دور از توقعات آنها عمل و حرکت کنم.»
30 سالگی دو اسطوره کارتونی
امسال 30 سالگی تولد والاس و گرومیت جشن گرفته می‌شود. برای همین، یک تور تفریحی سینمایی در کشور انگلستان به راه می‌افتد. احتمال دارد این تور سر از چند کشور اروپایی دیگر و حتی آمریکای شمالی هم درآورد. در همین ارتباط، پارک قول می‌دهد قسمت تازه ماجراجویی‌های این دو مخلوق دوست‌داشتنی کارتونی، خیلی زود به دیدار تماشاگران سینما بیاید. فیلمساز وعده دو سال دیگر را می‌دهد! در عین حال، پارک صحبت از خلق شخصیت کارتونی جدیدی می‌کند که قرار است نقش اصلی یک محصول انیمیشنی تازه را بازی کند، اما او نام این شخصیت و هویت او را فاش نمی‌کند. این موجود کارتونی تازه، تا پنج سال دیگر اولین دیدارش را با تماشاگران سینما خواهد داشت. خبرهای تایید نشده حکایت از ابرقهرمان بودن این موجود می‌کند.

کیکاوس زیاری

سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها