پشت صحنه

فارابی چه خبره؟

باز هم روز محبوب ما یعنی تنها روز تعطیلمان در هفته از راه رسید، پنجشنبه‌ای که امیدواریم بتوانیم کمی استراحت کنیم و از خبرها فرار کنیم، می‌دانید دیگر همه‌شان خوب نیستند و گاهی آدمیزاد دلش سکوت و آرامش می‌خواهد برای دوباره دیدن و خواندن و تحلیل کردن.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۲۷

فکر کنم این پنجشنبه یکی از همین روزها باشد که همه آرزوی استراحت و سکون و آرامش داشته باشیم تا جمعه دوباره پر از انرژی برگردیم و برایتان بنویسیم. اما حالا برویم سراغ این‌که امروز سراغ چه سوژه‌هایی رفته و برایتان در همهمه این همه خبر ریز و درشت و خوب و بد چه انتخاب کرده و با چه رویکردی به آن پرداخته‌ایم.
محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر را که می‌شناسید؟ یکی از مردان نیک روزگار که روزنامه‌نگار حرفه‌ای است و در نهایت دقت و انصاف می‌گردد و سوژه‌های خبری را پیدا می‌کند.
گاهی آنها را به ما خبرنگاران می‌سپارد و گاهی هم برخلاف سنت معمول دبیران رسانه‌ای خودش آنها را پیگیری کرده و می‌نویسد، البته اگر مخاطب ثابت ما باشید، می‌دانید که این گاهی نوشتن‌هایش اتفاقا باز هم برخلاف رویه معمول دبیران در رسانه‌ها تقریبا زیاد رخ می‌دهد.
او امروز رفته سراغ لیستی که بنیاد سینمایی فارابی منتشر کرده و در آن هزینه‌هایش را شرح داده است. علیزاده نکات جالبی را در این گزارش مالی یافته و درباره‌شان شرح داده است. در همین صفحه این گزارش را بخوانید.
در صفحه 10 امروز همکارانمان رفته‌اند سراغ حسین آهی، شاعر و مدرس ادبیاتی که هم شاعرزاده است و هم حق بزرگی بر گردن ادبیات معاصر ما دارد. آهی این روزها حال خوشی ندارد و با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند.
او چندی پیش همسرش را هم به علت ابتلا به سرطان از دست داد. در این گزارش فعالیت‌های آهی در دهه‌های گذشته بررسی شده است.
در صفحه 11 هم رفته‌ایم سراغ سینمای روز قدس و به فیلم‌هایی پرداخته‌ایم که درباره فلسطین و مقاومت مردم این سرزمین ساخته شده‌اند. قبل از این‌که راهی راهپیمایی روز قدس شوید این گزارش را بخوانید و ببینید در سینما برای این موضوع مهم چه کرده‌ایم.
در صفحه 12 هم طبق روال همه پنجشنبه‌ها برایتان سینمای جهان را داریم. کیکاووس زیاری امروز صفحه جذابی را بریتان تدارک دیده است.
همین که شکل کلی صفحه را نگاه کنید به همین نتیجه خواهید رسید. علاوه بر خبرهای مهم و جذاب سینمای روز جهان، مطلب اصلی این صفحه به انیمیشن‌هایی اختصاص داده شده که دیدن تصویرشان هم می‌تواند شما را به خواندن مطلب ترغیب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها