آیا فردین ، مهم‌ترین رقیب ارجمند برای شخصیت مالک اشتر بود؟

در جست‌وجوی مالک

چند سال قبل بهزاد فراهانی برای اولین بار پرده از راز مهمی برداشت. او ادعا کرد که اولین گزینه برای بازی در نقش مالک اشتر محمد علی فردین بوده است. مالک اشتر نماد جوانمردی و اقتدار در صدر اسلام بوده و شاید همین ویژگی‌ها باعث شده که تیم تولید به سراغ این گزینه بروند چرا که او در دوران جوانی‌اش که نقش جوان اول‌ها را بازی می‌کرد همواره سعی داشت نقش قهرمان‌های با اخلاق را بازی کند.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۶۵

بهزاد فراهانی: فردین خودش نپذیرفت
فراهانی که خودش بازیگر نقش معاویه در سریال امام علی(ع) بوده، در رابطه با این پیشنهاد می‌گوید: آقای فردین خودشان نخواستند. برای فیلم امام علی(ع) با آقای میرباقری دنبالش رفتیم. خدا بیامرزدش. ما برای نقش مالک اشتر پیشش رفتیم و آقای فردین نپذیرفتند. او گفت من
هنر پیشه ای هستم که مردم مرا با نقش های سابقم می شناسند، حالا شما از من می‌خواهید بیایم مالک اشتر شوم که شمایلی از مولا علی(ع) است؟ با این کار، من همان فردین سابق را هم خرابش می‌کنم، لذا نمی‌آیم. این درست همان جوابی است که آذر شیوا داد. شما می‌دانید که اگر آقای میرباقری نبودند، ورود من به تلویزیون هیچ‌وقت دست نمی‌داد؟ آقای میرباقری وقتی می‌خواستند گرگ‌ها را کار کنند، پیش محمد هاشمی، مدیرعامل وقت صداوسیما رفتند و گفتند که یا ایشان باید این نقش را بازی کند یا من اصلاً کار نمی‌کنم. او بود که مجوز بازی من را گرفت و دستش هم درد نکند.
تهیه کننده سریال: فردین موافق بود اما مجوز ش را ندادند
بعد از نقل قول بهزادفراهانی، محمد بیک‌زاده تهیه کننده کار هم مصاحبه‌ای انجام داد و جزئیات بیشتر و دقیق‌تری از این موضوع گفت و ضمن تکذیب بخشی از حرف‌های فراهانی به این اشاره کرد که محمدعلی فردین جواب مثبتش را برای حضور در این سریال اعلام کرده بود.
بیک زاده:«من بسیار مایل بودم که آقای فردین وارد کار شود و با ایشان هم صحبت کردم. اتفاقا آقای فردین هم پذیرفت. ایشان حتی این جمله را گفتند که مثل این که خداوند می‌خواهد من را عاقبت به‌ خیر کند ولی علت این که ایشان را نیاوردیم این بود که مجوز فعالیت نداشتند. در آن زمان ارشاد به ایشان مجوز فعالیت نداد. صحبت با ایشان را بنده انجام دادم. کسی هم همراه ما نبود. یعنی کسی که بخواهد یک نقل قولی از آقای فردین کند، من هستم و من هرگز این موضوع را جایی ذکر نکرده‌ام.» بیک‌زاده در ادامه این مصاحبه به این اشاره می‌کند که دلیل انتخاب محمدعلی فردین برای نقش مالک اشتر چهره‌اش بوده است. البته در کنار این ویژگی او تاکید دارد که «آقای فردین در اجتماع به فتوت و مهربانی شهره بودند.»
بیک‌زاده در پایان صحبت‌هایش در مورد گرفتن مجوز برای فردین می‌گوید:«این کار خیلی سخت نبود چون ما مجوز کار خیلی‌ها را گرفته بودیم. همان زمان ما مجوز علی آزاد که نقش ابن‌عباس را بازی می‌کرد، گرفتیم. او هم همان مشکلاتی را داشت که آقای فردین داشت.من مجوز خانم خوروش را گرفتم و برای کار دیگری هم برای مرحوم رشیدی مجوز گرفتیم. نه، گرفتن مجوز مشکلی نداشت. حالا چه وضعیتی بود که در آن زمان ارشاد با حضور آقای فردین مخالفت کرد، نمی‌دانم.
شروع کار ما در دوره آقای هاشمی بود. قانع کردن آقای هاشمی زیاد پیچیدگی نداشت. ایشان آدم بسیار همراهی با اهل هنر بودند. در واقع اگر حمایت‌های مدیران آن زمان صداوسیما نبود، هرگز امام علی(ع) ساخته نمی‌شد. به پای ما ایستادند. به این جهت قانع کردن آنها برای حضور آقای فردین پیچیدگی نداشت.اما در بحث ارشاد ما به مشکل خوردیم.ما دیدیم به او اجازه نمی‌دهند کار کند و در عین حال نمی‌خواستیم پروژه دچار تنش و دردسر شود. بنابراین آقای ارجمند را انتخاب کردیم که ایشان هم گزینه خوبی بود. دیدیم که خیلی هم خوب بازی کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها