دعایی به حال بیابان کنید

راستش را بخواهید به حساب کم‌فروشی نگذارید ولی الان که این سطرها در حال نگارش است، خیلی از بچه‌های تحریریه سرعت تایپ کلمه بر ثانیه را افزایش داده‌اند تا کار زودتر جمع شود. دلیلش؟ خب درست است که صفحات روزنامه، صبح روز شنبه در محضر شما قرار می‌گیرد و آن را تورق می‌کنید ؛ ولی آنچه به دست شما رسیده حاصل دسترنج یک جماعت روزنامه‌نگار و خبرنگار است که عصر جمعه در تحریریه جمع شده‌اند و دارند کارهایشان را جمع و جور می‌کنند تا کار تمام شود و بتوانند خودشان را به موقع به مراسم اولین شب احیا و ضربت خوردن حضرت امیر(ع) برسانند تا سهمی داشته باشند برای مقدر کردن سرنوشت سال آینده‌شان.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۴۰

شما هم که به احتمال زیاد شب گذشته را احیا گرفته و حالا بعد از یک تجربه معنوی مبسوط مشغول خواندن روزنامه هستید. در این شب‌ها و این ساعات و این ایام، ما را هم فراموش نکنید که عجیب ملتمس دعای خیرتان هستیم. و اما بعد! شب نوزدهم ماه رمضان در کنار شب قدر اما یک آیین مهم دیگر را هم با خود به همراه دارد. این شب در کنار شب بیست و یکم ماه رمضان فرصتی است برای یاد کردن از یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ. همین هم باعث شد برویم دنبال کسی که روایتی عامه‌فهم و در عین حال، مستند و متقن از امیرالمومنین(ع) ارائه کند. حاصل کار شده همین گفتاری که در همین صفحه از حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی می‌بینید.
در ادامه بحث زبان شیرین فارسی که این روزها مشغول پیگیری آن هستیم، زینب مرتضایی‌فرد هم به مورد جالبی برخورده است. قصه از این قرار است که یکی از دانشگاه‌های معروف بلاد فرنگ، کتابی قدیمی را رو کرده و روی سایت اینترنتی‌اش قرار داده از دوران زمامداری عثمانیان بر بخشی از جغرافیای کره زمین که امروز ترکیه خوانده می‌شود. راستش را بخواهید ما که از قبل شنیده بودیم زبان رسمی دیوانی عثمانیان، فارسی بوده فی‌المجلس رفتیم سراغش. مرتضایی‎فرد کتاب را دانلود و شروع کرد به تورق مجازی‌اش. دیدیم که بله! حالا هم این فارغ‌التحصیل ادبیات، همین موضوع را دستمایه نگارش یک گزارش جذاب قرار داده در صفحه 12. از ما می‌شنوید از دستش ندهید.
آن طرف ماجرا در صفحه 11 هم گریزی زده به وضعیت این روزهای خانوارهای مستاجر ایرانی که کفش و کلاه کرده‌اند و در به در دنبال خانه و از آن مهم‎‌تر صاحب‌خانه با انصاف می‌کردند. علی آقای رستگار که خودش هم تا همین چند روز قبل تا خرخره درگیر اسباب‌کشی بود، یک گزارش بامزه سینمایی راجع به همین موضوع جمع و جور کرده. صفحه 10 هم سراغی گرفته از مصوبات جدید کارگروه کاغذ و زخم ناسور این روزهای کتاب و مطبوعات! در نهایت هم در این شب‌ها و روزها اگر یادتان بود و باران گرفت دعایی به حال بیابان کنید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها