رادیوسلامت و برنامه «تا آسمان» تلاش می‌کنند روزه‌داری بانشاط را ترویج بدهند

نردبامی به آسمان

ویژه برنامه «تا آسمان» از روز اول ماه ضیافت الهی از رادیو سلامت تقدیم مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود. این ویژه برنامه شامل بخش های متنوع و شنیدنی با محوریت قرآن و اخلاق است و حال و هوایی معنوی را به شنوندگانش هدیه می‌کند. «تا آسمان» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 و 10 دقیقه الی 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 18 الی 21 از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷۸

پرداخت به اخلاق
مسعود حسنی، تهیه‌کننده این ویژه برنامه است که تهیه‌کنندگی برنامه‌های مختلف همچون «صبحانه» و «نماشم» و... را در کارنامه کاری خود دارد. او درباره چگونگی شکل گیری این برنامه گفت: برنامه‌های ویژه ماه رمضان، باید حال و هوای خاص خودش را داشته باشد و بدون شک باید برنامه‌هایی در این حوزه برای مردم تهیه شود که در عین این‌که جنبه سرگرمی دارد و مردم از شنیدنش لذت می‌برند، بخش‌هایی داشته باشد که آنها را تحت تاثیر قرار دهد و نکته‌ای را به آنها بیاموزد.
وی پرداختن به اخلاق را از رویکردهای مهم این برنامه عنوان و بیان کرد: ما سعی کردیم بخش‌های متفاوتی با محوریت اخلاق در برنامه داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید دین مبین اسلام، دین اخلاق است و پیامبر اکرم(ص)، دلیل بعثتشان را مباحث اخلاقی می‌دانند و هر چه که ما به سمت اخلاق گرایی در جامعه پیش برویم بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد؛ هدف و رویکرد ما در این برنامه هم جز این نبوده است.
حسنی ادامه داد: موضوعات برنامه یا براساس مناسبت‌های روز یا براساس مناسبت‌های ماه رمضان انتخاب می‌شود و اگر هم در تقویم مناسبت خاصی برای پرداختن نداشته باشیم به موضوعاتی که بیشتر مردم با آن مواجه هستند، می‌پردازیم. موضوعاتی که همه ما در حوزه اخلاق می‌شناسیم، اما در این برنامه با نگاهی نو و متفاوت به آن پرداخته می‌شود.
وی با بیان این‌که استقبال از برنامه تاکنون خوب بوده است و خدا را شاکرم که مخاطبان آن را می‌شنوند و از برنامه راضی هستند، درباره علت نامگذاری «تا آسمان» گفت: همه ما دنبال این هستیم که بنده خالص و پاک خداوند باشیم و تلاش می‌کنیم برای این‌که به درجات بالای معنویت برسیم و همه ما برای رسیدن به خالق هستی دست به دعا برمی‌داریم و رو به آسمان نگاه می‌کنیم و به نوعی برای این‌که بنده مخلص خدا باشیم، باید تا آسمان قدم‌هایی برداریم و دلیل انتخاب نام برنامه هم، همین بود.
حسنی در ادامه به برگزاری مسابقه قرآنی در این برنامه اشاره و بیان کرد: در این برنامه، یک مسابقه داریم که برگزاری همین مسابقه به افزایش مخاطبان برنامه کمک کرده است. هر شب با توجه به جزء قرآن کریم، سوالی مطرح می‌شود و مخاطبان برای پاسخگویی به سوال باید به قرآن مراجعه کنند که ان‌شاءا... به‌واسطه این مسابقه، قرآن کریم هم تلاوت می‌کنند و اطلاعات قرآنی‌شان افزایش پیدا می‌کند.
وی در پایان به بخش‌های مختلف برنامه اشاره و بیان کرد: «برنامه بخش‌های مختلفی دارد که شامل گزارش و نمایش می‌شود. بخش «نمایش» با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی قرآنی، «مستند کوتاه اخلاقی» که در حوزه‌های متفاوت یک داستانک و اتفاقاتی را که مردم به نوعی درگیر آن هستند از زبان گویندگان متفاوت می‌شنویم؛ بخش «من شادم چونکه» که در این بخش حجت‌الاسلام والمسلمین داوودی‌نژاد، کارشناس خانواده در مورد شادی‌های واقعی صحبت می‌کند؛ در بخش «حقی که به گردنم می‌ماند» که به‌طور ویژه به موضوع حق‌الناس پرداخته است. در بخش «روزه و سلامت» نکات بهداشتی در مورد روزه گرفتن مطرح می‌شود. در بخش «پاسخگویی به سوالات شرعی» به سوالات مخاطبان پاسخ داده می‌شود که خوشبختانه مورد استقبال شنونده‌ها قرار گرفته است و در بخش «سی شب سی بیمارستان» هر شب به یکی از بیمارستان‌ها در گوشه و کنار ایران سر می‌زنیم و لحظات افطار را در کنار کادر پزشکی و پرستاران سپری می‌کنیم که این بخش هم بسیار جذاب است.
اجرای خاص در ماه ضیافت الهی
محمد مطلب، گوینده این برنامه درباره نحوه گویندگی برنامه‌های ویژه گفت: یک گوینده رادیو، وقتی پشت میکروفن رادیو می‌نشیند باید حتما بداند که الان قرار است برای چه مخاطبانی برنامه اجرا کند، چه شبکه‌ای، چه برنامه‌ای و برای چی؟ هدفش از اجرای آن برنامه چیست؟ چه کار باید بکند تا مخاطبانش او را برای اجرای آن برنامه بپذیرند. وظیفه و ماموریتش چیست؟
المان ها برای محبوبیتش در اجرا و میزان اثرپذیری اجرا و گویندگی‌اش را بداند و رعایت کند.
وی درخصوص شرایط موفقیت در اجرا افزود: باید برای موفقیت در اجرا، از کلیشه، شعار، حرف‌های تکراری و دروغ یا صحبت‌های طولانی دوری کرد. یک گوینده موفق کسی است که وقتی روی آنتن رادیو صحبت می‌کند مخاطب تحت هیچ شرایطی حاضر نباشد شبکه‌اش را تغییر دهد و صرفابه‌جای شنیدن صدایش، دقت کند و ببیند مجری چه چیزی می‌گوید و از شنیدن صدا و حرف‌های گوینده لذت ببرد.
مطلب درباره اجرا در ویژه‌برنامه ماه رمضان نیز عنوان کرد: با توجه به فضای افطار، گوینده، حتما در لحن و نوع اجرا یک شادی معنوی و متعادل با توجه به فصای روحانی برنامه‌اش داشته باشد.

رقیه بقائی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها