رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که ما از رفتار اروپایی‌ها ناامید شده‌ایم گفت: ما انتظار داشتیم که کشورهای اروپایی صادقانه به تعهداتی که در قالب توافق هسته‌ای پذیرفته اند، عمل کنند و در این راه تلاش کنند؛ اما چند سالی از توافق هسته‌ای می‌گذرد و می‌بینیم که روابط بانکی برقرار نشده است، روابط تجاری بین ایران و اروپا برقرار نشده است و در نتیجه، این وضع ناامیدی زیادی در ایران ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۲۱

به گزارش ایسنا، سید کمال خرازی در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس24 افزود: آنچه ما می‌خواهیم و انتظار داریم این است که اروپا با اقدامات جدیدی این تاخیر را جبران کند. بی شک هنوز برای اروپا زمان وجود دارد که اقدامی محسوس انجام دهد و گام اول این است که اینستکس عملیاتی شود. در واقع این سازوکاری است که اجازه می‌دهد روابط تجاری ایران و اروپا تا حدی برقرار شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به فرصت دو‌ماهه‌ای که ایران به اروپا برای عمل به تعهدات برجامی خود داده، تصریح کرد: امیدوارم اروپایی‌ها در این دوماه کاری بکنند تا ایران مجبور نباشد از این جلوتر برود. ما انتظار داریم اروپا به گونه‌ای عمل کند که توافق هسته‌ای حفظ شود و اقتصاد ایران بتواند کارکرد عادی خودش را داشته باشد. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تهدیدات آمریکا تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد به هر نحوی مداخله نظامی کند، ایران برای پاسخ‌گویی محکم کاملا آماده است و آمریکایی‌ها هم خودشان این را به‌خوبی می‌دانند. رئیس شورای راهبری روابط خارجی درباره ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران نیز گفت: هدف او این است که فشارهای بیشتری بر ایران وارد کند. تلفن کردن به وی هیچ فایده‌ای ندارد زیرا با کره شمالی هم به نتیجه‌ای نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها