رسانه‌های خارجی خبر از توافق قطعی ویلموتس با ایران دادند

بلژیکی 90 میلیاردی به ایران نزدیک شد

کد خبر: ۱۲۰۶۱۴۳

تیم ملی ایران با مارک ویلموتس بلژیکی به توافق رسید. به احتمال زیاد او به عنوان سرمربی جدید ایران معرفی می‌شود. ویلموتس سابقه مربیگری تیم ملی بلژیک را دارد و در سال 2017 هم سرمربی ساحل عاج بود. عملکرد این مربی در ساحل عاج بسیار متفاوت تر از بلژیک بود. او در تیم ملی کشورش در 51 بازی روی نیمکت نشست که حاصل آن 34برد، 8 تساوی و 9 شکست بود. میانگین گل برای تیم او در هر بازی حدودا دو گل بود. حضور در ساحل عاج اما برای این مربی موفقیتی در بر نداشت. او 239 روز سرمربی این کشور بود و فقط در شش بازی روی نیمکت آنها نشست که حاصل آن چهار شکست، یک برد و یک مساوی بود تا باعث برکناری‌اش شود.
او نزدیک به دو سال است در جایی فعالیت نمی‌کند و حالا فعالیتش را از روی نیمکت ایران از سر خواهد گرفت. منابع خبری فاش کردند مذاکرات ایران و ویلموتس اخیرا در کشور ترکیه به مرحله نهایی رسیده است. تاج از ایران و ویلموتس از بلژیک به این کشور رفتند و در آنجا با هم پای میز مذاکره نشستند. در این جلسه دو طرف به توافق مالی رسیدند. تاج اعلام کرد مشکلی هم برای انتقال پول وجود ندارد. توافق دو طرف هم برای چهار سال اول، سالانه 5/1میلیون دلار بود. همچنین تاج تاکید داشت ویلموتس باید از مربیان ایرانی بیشتری در کادر فنی اش استفاده کند که او هم پذیرفت ولی با این حال تاکید داشت دو بلژیکی باید کنار دستش باشند.
سایت‌ها روز گذشته از حضور جواد نکونام در تیم ملی به‌عنوان دستیار ویلموتس خبر دادند، اما خبرهای رسیده از فدراسیون از آن حکایت دارد که هیچ مذاکره‌ای با کاپیتان سابق ایران نشده است. فدراسیون ظاهرا در تلاش است با یک تیر دو نشان بزند؛ هم نکونام را سرمربی تیم امید کند و هم دستیار اول ویلموتس ولی بعید است مربی بلژیکی قبول کند که نکو دستیار اولش باشد.
دیروز بعد از انتشار خبر توافق نهایی ویلموتس و تیم‌ملی‌ایران از محمود اسلامیان، عضو هیات رئیسه فدراسیون در این باره سوال کردیم که توضیح داد: «من با آقای تاج در یکی دو روز گذشته صحبتی نداشتم ولی ما سه گزینه نهایی برای تیم ملی ایران داشتیم. یکی ویلموتس، دیگری ره نار و همین‌طور آقای لوپتگی. مذاکرات با هر سه مربی هم خوب پیش رفت و قرار شد تاج نام گزینه نهایی را در رسانه‌ها اعلام کند.»
او در پاسخ به این‌که آیا ویلموتس شروطی برای ایران داشت، جواب داد: «به هر حال دو طرف در جلسات صحبت‌ کردند. آقای تاج هم در جریان جزئیات هستند. ولی ما تلاش‌مان این بود که بتوانیم بعد از کارلوس کی روش کسی را بیاوریم که بتواند دوباره از ایران تیمی قدرتمند بسازد.»
همه منتظر هستند تا درنهایت امروز یا فردا ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران اعلام شود. با این حال یکی دیگر از مسؤولان فدراسیون دیروز به جام‌جم گفت: «هنوز حضور او قطعی نشده است و بحث لوپتگی هم هست. قرار شده او جواب نهایی بدهد.» به این ترتیب باید کمی دیگر منتظر ماند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها