سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی به دلیل همکاری با سرویس امنیتی انگلیس به ده سال حبس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۲۴

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به فعالیت این فرد در ‌شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل (BC) گفت: این دختر دانشجوی ایرانی که به دنبال اقامت و اشتغال در انگلیس بود با فراخوان BC مواجه شد و به سمت آنها رفت و بعد از یک فرآیند طولانی به استخدام BC درآمد.
اسماعیلی بیان کرد: در ادامه با اِشراف سرویس امنیتی انگلیس، آموزش‌های لازم به او داده شد و بعد از اعتمادی که به او شد، در انگلیس توانست به عنوان مسؤول میز ایران در شورای فرهنگی انگلیس موسوم به بریتیش کانسل انتخاب شود و فعالیت‌های مختلفی را ساماندهی کند.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: وی مکررا با نام مستعار به کشور رفت و آمد کرد و پروژه‌های مختلف فرهنگی را طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و هدایت کرد و این پروژه‌ها در راستای اهداف فرهنگی استعمار پیر در ایران اسلامی اجرا شد.
وی افزود: این فرد با گروه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه هنر و تئاتر ارتباط‌گیری کرد تا در این راستا بتواند پروژه‌های نفوذ و شبیخون فرهنگی را عملیاتی کند.
اسماعیلی اظهار کرد: این فرد تحت رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفت و دستگیر شد و فرآیند رسیدگی به پرونده او در دادسرا و دادگاه انجام شد. وی افزود: این فرد بیش از یک سال است که در بازداشت است و تاکنون به دلیل این‌که پرونده در مرحله تحقیقات و صدور حکم بود، آن را اعلام نکرده بودیم.
اسماعیلی با بیان این‌که اتهام این فرد اقدام علیه امنیت داخلی کشور است، اظهار کرد: در این پرونده همین یک فرد را داریم؛ اما کیس‌های مختلف دیگری هم در حوزه‌های نفوذ و در بخش‌های مختلف تحت رصد و اِشراف اطلاعاتی هستند که هر کدام از آنها در موقع خود اطلاع‌رسانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها