گزینه سرمربیگری استقلال از برزیل می‌آید

پر افتخار در آسیا

دونادونی و مامیچ گزینه‌های هدایت استقلال. در شرایطی که پس از جدایی شفر از استقلال نام این دو مربی برای هدایت یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت مطرح شده بود، فرهاد مجیدی به طور موقت هدایت این تیم را به‌عهده گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۸۲

هر چند به عقیده خیلی‌ها فرهاد فصل آینده هم سرمربی استقلال خواهد بود اما او خودش به ضرس قاطع عنوان کرده فقط تا پایان فصل روی نیمکت خواهد نشست. البته شاید در آینده خلاف حرف‌های او ثابت شود اما هر چه هست استقلالی‌ها مذاکره با یک مربی موفق در آسیا را آغاز کرده‌اند که توانسته عنوان قهرمانی در آسیا را هم در کارنامه خودش به ثبت برساند. براساس اخبار درز پیدا کرده از داخل باشگاه استقلال، سرجیو ریکاردو فاریاس کسی است که خیلی‌ها گمان می‌کنند هدایت استقلال را به‌عهده خواهد گرفت. او اصالتا برزیلی است و 51 سال دارد. فاریاس در زمان افتخاری و افشارزاده هم گزینه هدایت استقلال بود، اما مذاکراتش برای پیوستن به آبی‌ها به نتیجه نرسید.
شاید خیلی‌ها بر این باور باشند که حضور این مربی 51ساله که آخرین بار در لیگ سودان هدایت تیم الهلال این کشور را به عهده داشته نتواند کمکی به استقلال کند، اما آمار و ارقام ونتایجی که مرد برزیلی از خود به جا گذاشته نشان می‌دهد عملکرد موفقی داشته است.
بعضی از افتخارات سرجیو ریکاردو در دنیای فوتبال:
سال 2009: قهرمانی آسیا با پوهانگ استیلرز کره جنوبی
سال 2009: قهرمانی جی لیگ و کسب مقام سومی در جام باشگاه‌های جهان
سال 2004: قهرمانی در جام ملت‌های زیر 17 سال آمریکای جنوبی با تیم‌ملی برزیل و قرار گرفتن بین 4 مربی برتر برزیل
سال 2007: انتخاب به عنوان بهترین مربی «کی لیگ»
سال 1999: سرمربی یوونتوس
گوانگجو چین - سرمربی 2013-2012
الوصل امارات - سرمربی 2011-2010
الاهلی عربستان - سرمربی 2010-2009
سانتوس برزیل - سرمربی 2002
تیم‌های زیر 17 و 20 سال برزیل
نکته‌ای که درباره فاریاس وجود دارد این است که او از سال1993 که مربیگری را شروع کرده تا سال 2018 در تمام سال‌ها تیم داشته و بیکار نبوده است که این یک نقطه قوت برای این مربی محسوب می‌شود و قیمت بالایی هم ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها