فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اعلام کرد که فردی با ورود به صفحه فیشینگ جعلی صیغه‌یابی 390 میلیون ریال متضرر شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۲۷
صیغه‌یابی مجازی‌ که 390 میلیون آب خورد!

به گزارش جام جم آنلاین از سایت پلیس فارس، سرهنگ اسماعیل زراعتیان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی سایت جعلی صیغه یابی حساب شهروندان را خالی می‌کرد خبر داد.

وی توضیح داد: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: مبلغ 390 میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع وی کسر شده است.

زراعتیان افزود: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، رد پای عامل برداشت‌های غیرمجاز را در شهر تهران یافتند و بلافاصله موضوع را از طریق مقام قضایی پیگیری کرده و با اخذ نیابت راهی آن مکان شدند .

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با همکاری ماموران کلانتری 109 بهارستان تهران بزرگ، پس از انجام یکسری اقدامات خاص پلیسی، متهم را دستگیر کرده و به مرودشت انتقال دادند .

زراعتیان گفت: متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی اعتراف کرد با راه‌اندازی یک سایت صیغه یابی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام ‌ های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد کرده است.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به اینکه فرد دستگیر با تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و از آن طریق روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس و ایمیل‌های متفرقه اعتنا نکنند و به هیچ وجه آن را باز نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها