با حضور معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مسؤولان نمایشگاه بین المللی کتاب رادیو کتاب افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۱۵
آیین راه اندازی صدای کتاب، صدای دانایی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی، نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب، مجتبی تبریز نیا مشاور اجرایی مدیر عامل خانه کتاب، دکتر فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، قادر آشنا قائم مقام رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،طباطبایی مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از مسئولان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و مسئولان و مشاوران رادیو ، «رادیو کتاب» به طور رسمی افتتاح شد.

دکترحمید شاه آبادی در این مراسم گفت: بسیار خرسندیم که برای دومین سال است که شبکه رادیویی کتاب کار خود را آغاز می کند. از ما خواسته شد که در طول سال فعالیت مستمری درباره کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و در سالی که گذشت در همین راستا روزانه 4 ساعت به این مقوله می پرداختیم.

وی ادامه داد: اکنون رادیو کتاب با ارائه برنامه هایی به شکل 24 ساعته این رویداد بزرگ فرهنگی را به کل کشور اطلاع می دهد ما باید در حوزه علم، اندیشه و خرد در صدد ارائه کارهای خوب باشیم و به کمک اهالی رادیو به ویژه رادیو فرهنگ می توانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

دکتر شاه آبادی گفت: باید تلاش کنیم دغدغه کتابخوانی را به خانه ها ببریم و روایت گر دغدغه های ناشران اهالی کتاب باشیم.

نیک نام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب نیز در این مراسم گفت: امیدوارم مباحث درباره کتاب در رادیو ادامه دار باشد، رادیو رسانه فرهیختگان است و از بدو اختراع چند وجهی بوده است.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: برنامه های رادیو هم سرگرم کننده و هم اطلاع دهنده است، ما در حوزه کتاب و فرهنگ هم شاهد آثار قابل قبولی از رادیو بوده ایم و امیدواریم چنین برنامه هایی ادامه دار باشد.

وی تصریح کرد: رادیو توانسته در ال 97 100 هزار کتاب عنوان چاپ کند که 61 هزار عنوان آن کتاب اول بوده که این مهم را می توان هم فرصت و هم تهدید دانست ضمن اینکه رادیو بایستی به این مسائل در حوزه نشر و کتاب بپردازد که چه کتابی مناسب خواندن است.

مدیرعامل خانه کتاب خواستار این شد که بحث نقد کتاب و اندیشه ها در سرلوحه کار رادیو قرار بگیرد چون با نقد جامعه ارتقاء فرهنگی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در آیین افتتاح رادیو کتاب گفت: بیش از 100 هزار عنوان کتاب در هر سال در کشورمان به رشته تحریر در می آید که کار بسیار بزرگی است این نشان می دهد ما چه ظرفیت فرهنگی عمیق و ارزشمندی داریم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: ما می توانیم بیش از 60 هزار موضوع را در سال منتشر کنیم که این نکته بسیار مهمی است نکته مهم دیگر این است که روزانه 400 هزار نفر با رادیو کتاب در ارتباط هستند.

وی گفت: این مخاطبان شامل افرادی که فرصت مطالعه ندارند یا افرادی که شرایط مطالعه ندارند می شود بسیاری از روشندلان ما که امکان مطالعه کتاب ندارند از طریق رادیو کتاب در جریان برنامه های مختلف قرار می گیرند.

قائم مقام رئیس رسانه ملی افزود: کتاب به علم و دانایی انسان عمق می بخشد و رادیو کتاب هم می تواند به بالا رفتن سرانه مطالعه کمک کند.

رادیو کتاب تا 14 اردیبهشت روی موج اف ام - ردیف 89 و نیم مگاهرتز قابل دریافت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها