حذف دور از انتظار یووه و رونالدو به دست جوانان هلندی

شوک در تورین

وقتی پرونده نقل و انتقالاتی یوونتوس در تابستان گذشته بسته شد و مدیران این تیم توانسته بودند یک شاه ماهی همچون کریس رونالدو را صید کنند، همه روی یک گزینه اجماع داشتند.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷۷

مدیران یووه با خریدهای تابستانی خود حدود 341 میلیون یورو هزینه کردند تا روی ناکامی‌شان در لیگ قهرمانان خط قرمز بکشند و بعد از سال‌ها در اروپا به مقامی برسند. در واقع دلیل اصلی پروژه آوردن رونالدو به تورین هم اضافه کردن همین جام به ویترین افتخارات بیانکونری‌ها بود. اما کمتر کسی تصور می‌کرد این رویا به دست تیمی یکدست و جوان همچون آژاکس از بین برود.
به همین دلیل است که روزنامه ایتالیا و جهان باخت و حذف یووه از این مسابقات را کاملا دور از انتظار توصیف کردند. روزنامه ایتالیایی لا گازتا با تیتر «بدترین سقوط» به این بازی واکنش نشان داد و نوشت: آژاکس از لحاظ فیزیکی تیم برتر بود و با کاپیتان ۱۹ ساله‌اش توانست نتیجه لازم را کسب کند. یوونتوس برخلاف انتظار ناامیدکننده ظاهر شد و فاصله زیادی با تیمی داشت که یک ماه پیش اتلتیکو مادرید را حذف کرد. یوونتوس یک شب نحس را گذراند و حتی می‌توانست بیشتر از این هم گل بخورد. رونالدو گل فوق‌العاده‌اش را به ثمر رساند اما خیلی تنها بود. به نظر می‌رسید یوونتوس برای این شب بزرگ آماده نبود.
توتو اسپورت دیگر روزنامه ایتالیایی نیز در گزارش دیروز خود به این موضوع اشاره کرد که رونالدو برای پیروزی در این بازی کافی نبود. این روزنامه در ادامه نوشت: اگریووه سال گذشته با آن شرایط در سانتیاگو برنابئو از لیگ قهرمانان حذف شد این بار همه چیز فرق می‌کرد. آژاکس با شایستگی این تیم را کنار زد. کوریره دلو اسپورت هم در تحلیل بازی یووه مقابل آژاکس نوشت: روش بازی یوونتوس شاید پیش از ستاره پرتغالی خوب بوده است اما در این شب پادشاه لیگ قهرمانان را تنبیه کرد. روزنامه آرژانتینی اوله هم با تیتر «خداحافظ رونالدو» گفت: آژاکس عملکرد خیره‌کننده دیگری را در لیگ قهرمانان به نمایش گذاشت و به پادشاهی رونالدو در این بازی‌ها پایان داد.
در این میان، روزنامه آلمانی اشپیگل هم تحلیل جالبی نسبت به موفقیت آژاکس داشت. اشپیگل می‌گوید اریک تن هاگ، سرمربی فعلی آژاکس که از سال 2013 تا 2015 در آلمان مربی‌گری کرده، ایده‌های زیادی از سبک فوتبال آلمانی را با خود به آژاکس منتقل کرده است. این روزنامه آلمانی در بخش دیگری به این موضوع اشاره می‌کند که آژاکس بار دیگر ستاره‌هایی پرورش داده که تبدیل به فوتبالیست‌هایی در کلاس جهانی شده‌اند.
از سوی دیگر، این حذف به معنای خداحافظی رسمی رونالدو با عناوین فردی سال 2019 به خصوص توپ طلا نیز بود. رونالدویی که با قراردادی چهار ساله، تابستان سال گذشته از رئال راهی یووه شد، فتح ششمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان و برابری با رکورد اسطوره رئال، پاکو خنتو را هدف قرار داده بود، می‌دانست که با کسب این عنوان، مسیرش برای دستیابی به توپ طلای ششم نیز هموار خواهد شد؛ اما حالا باید امیدوار باشد که بارسا در نیمه‌نهایی حذف شود تا بلکه دست مسی نیز از توپ طلا کوتاه بماند.
داستان این مسی تمام نشدنی
بسیاری به این مساله عادت کرده‌اند که بعد از هر بازی بارسا و کسب یک پیروزی دیگر برای آبی اناری پوشان، تمام نگاه‌ها و صحبت‌ها به سمت یک نفر باشد: لیونل مسی. وقتی بازی رفت مرحله یک‌چهارم بین بارسا و منچستر هفته پیش به اتمام رسید، خیلی به این مساله اشاره داشتند که مسی در اولدترافورد به هیچ وجه شباهتی به مسی چند وقت اخیر نداشته است. اما اعجوبه آرژانتینی کمتر از یک هفته به منتقدانش اجازه داد تا در مورد او بنویسند و حرف بزنند. بعد از باخت 3 بر صفر سه‌شنبه‌شب منچستر مقابل بارسا در نیوکمپ، دوباره این عادت قدیمی تکرار شد و از بازیکنان حریف گرفته تا رسانه‌های انگلیسی به تمجید از مسی پرداختند.
در همین راستا، ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی بارسا در مورد ستاره آرژانتینی تیمش گفت: مسی همیشه در همه بازی‌ها خود را نشان می‌دهد. نه تنها در موقعیت‌های حساس بلکه در مجموع بازی این چنین است. او گلزنی می‌کند و حمله تیم ما را ساپورت می‌کرد. برخی اوقات توقف‌ناپذیر است.
رسانه‌های انگلیسی نیز به تمجید مسی و تیم بارسا پرداختند. در همین راستا، روزنامه دیلی میل با این تیتر که «بارسا در کلاسی متفاوت»، به این موضوع اشاره کرد که شاگردان سولسشر در نیوکمپ اسفناک بازی کردند و توسط مسی و رفقا تحقیر شدند. دیلی‌اکسپرس هم نوشت که در چنین بازی‌هایی فقط باید کار را به مسی بسپارید تا به پیروزی برسید. میرر، دیگر روزنامه انگلیسی عکس یک خود را به صحنه گل دوم بارسا روی اشتباه وحشتناک دخیا اختصاص داد و نوشت که پسران سولسشر به واسطه اشتباه دروازه‌بان اسپانیایی شیاطین سرخ و البته مهارت مسی، با این جام هم خداحافظی کردند.
بازی‌های مرحله برگشت لیگ اروپا/ یک چهارم نهایی
پنجشنبه 29 فروردین
ناپولی - آرسنال (23:30)
( نتیجه بازی رفت: آرسنال 2 - ناپولی صفر )
فرانکفورت - بنفیکا (23:30)
(نتیجه بازی رفت: بنفیکا 4 - فرانکفورت 2)
چلسی - اسلاویا پراگ (23:30)
(نتیجه بازی رفت: چلسی 1 - اسلاویا پراگ صفر)
والنسیا- ویارئال (23:30)
( نتیجه بازی رفت: ویارئال 1- والنسیا 3 )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها