منچستریونایتد برای صعود به یک بازگشت رویایی فکر می‌کند

شیاطین در جهنم نیوکمپ

بازی برگشت بارسلونا و منچستریونایتد در حالی امشب برگزار می‌شود که هواداران این دو تیم، یک امید و ترس مشترک دارند. قرمز‌های اولدترافورد امیدوارند مثل مرحله یک‌هشتم که در بازی برگشت توانستند پاری‌سن ژرمن را حذف کنند، این بار هم دست به شگفتی زده و نتیجه یک بر صفر بازی رفت را جبران کنند.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۵۴

در طرف مقابل، خاطرات تلخ سال گذشته لیگ قهرمانان در همین مرحله به کابوسی برای هواداران بارسا تبدیل شده است. آنها این ترس را دارند که منچستر هم مثل رم در سال گذشته بتواند نتیجه بازی رفت را جبران کرده و این بار در ورزشگاه نیوکمپ جشن صعود را بگیرند. با این اوصاف، فوتبال دوستان منتظر یک بازی سراسر جذاب و هیجانی از سوی شاگردان والورده و سولسشر هستند.
بازی رفت که با گل به خودی لوک شاو به نفع بارسا به اتمام رسید، در واقع اولین برد کاتالان‌ها در شش بازی گذشته در خارج از خانه بود. از سوی دیگر، گرچه بارسا با احتساب بازی رفت در سه بازی اخیر خود مقابل منچستر پیروز شده است، اما این شیاطین سرخ هستند که در دو دفعه قبلی در دیدارهای رفت و برگشت توانسته‌اند بارسا را حذف کنند. البته در مجموع دیدارهای رو در روی این تیم، کفه پیروزی‌ها به سمت بارسلونا سنگینی می‌کند. در 12 بازی قبلی این دو تیم، سهم بارسا 5 و سهم منچستر 3 پیروزی بوده است. یکی دیگر از نکات امیدوار‌کننده برای بارسایی‌ها این است که تیم‌شان در نیوکمپ هرگز مقابل منچستر شکست نخورده و 2 پیروزی و 2 تساوی برای‌شان به ثبت رسیده است.
در کنار این موارد، بارسا در خانه مقابل تیم‌های انگلیسی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و 20 پیروزی، 2 شکست و 11 تساوی به دست آورده است. آنها همچنین نمی‌خواهند رکورد عالی‌شان در بازی‌های لیگ قهرمانان طی یک سال گذشته به همین راحتی از دست برود. باخت آنها در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی سال گذشته در خانه رم در واقع تنها باخت آنها در 20 بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید. بارسا با پشت سر گذاشتن منچستر در بازی امشب، می‌تواند امیدوار به شکستن یک رکورد دیگر در لیگ قهرمانان اروپا باشند. آنها تنها چهار گل دیگر می‌خواهند تا تعداد گل‌هایشان در این بازی‌ها به عدد 500 برسد و بعد از رئال دومین تیمی باشند که به این افتخار رسیده‌اند. در طرف مقابل، طرفداران منچستر به عملکرد این تیم در بازی‌های اخیرشان در اروپا دل خوش کرده‌اند. شیاطین سرخ در 29 بازی قبلی در بازی‌های اروپایی، فقط هفت بازی را شکست خورده و در 17 بازی با پیروزی زمین را ترک کرده است.
لوئیز سوارس با انجام بازی رفت، به رکورد 50 بازی در لیگ قهرمانان رسید و ترشتگن هم با انجام بازی امشب می‌تواند به این رکورد برسد. در بازی رفت گرچه مسی همچون همیشه درخشش نداشت، اما همچنان بزرگ‌ترین خطر برای تیم سولسشر به حساب می‌آید. ستاره آرژانتینی با هشت گل به همراه لواندوفسکی بهترین گلزنان این فصل لیگ قهرمانان هستند. او همچنین در 23 بازی اخیر بارسا 26 گل به ثمر رسانده تا نشان دهد تا چه اندازه بازیکن مهمی در تیم والورده است.
در دیگر بازی امشب هم، آژاکس حال و هوایی شبیه منچستر دارد. آنها که بازی رفت را در خانه با نتیجه یک بر یک مقابل یووه به پایان رساندند، امیدوارند مثل بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی دست به شگفتی بزنند. آنها که مرحله قبل رئال را حذف کردند، امیدوارند با کسب اولین پیروزی‌شان در زمین یوونتوس، شگفتی دوم را رقم بزنند. این چهاردهمین دیدار دو تیم در بازی‌های اروپایی به حساب می‌آید که سهم بانوی پیر شش و سهم تیم هلندی دو پیروزی بوده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها