پسر نوجوان که متهم است در درگیری خیابانی در شب عید دست به قتل زده دیروز پای میز محاکمه ایستاد. متهم در جریان دادگاه منکر قتل شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۱۱

به گزارش جام‌جم، در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: ایمان 17ساله متهم است عصر 19 اسفند ۹۵ در درگیری خیابانی در تهرانپارس، فرهاد ۱۶ ساله را با یک ضربه چاقو کشت. در این درگیری سه متهم دیگر نیز که آنها همگی زیر ۱۸ سال دارند، شرکت داشتند. از این‌رو برای ایمان به اتهام قتل و برای سایر متهمان به اتهام شرکت در نزاع منجر به جنایت تقاضای کیفر دارم.
سپس پدر و مادر فرهاد در جایگاه ویژه ایستادند و برای ایمان حکم قصاص خواستند.
سپس ایمان که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود به دفاع پرداخت و قتل را گردن نگرفت.
وی گفت: قبول دارم در دعوای خیابانی شرکت کردم اما من چاقو نداشتم و ضربه‌ای به مقتول نزدم. در آن درگیری از ناحیه پا چاقو خوردم و این موضوع نشان می‌دهد افراد دیگری هم در آن دعوا چاقو داشته‌اند. من قاتل نیستم. در جشن تولد خواهرزاده‌ام شرکت کرده بودم که پلیس سر‌رسید و مرا بازداشت کرد.
سپس یکی از شرکت‌کنندگان در دعوا به نام علی به دفاع پرداخت. وی گفت: من همراه خواهر و شوهرخواهرش برای خرید بیرون رفته بودیم اما در آنجا یک نفر به خواهرم متلک گفت. به همین خاطر با او درگیر شدیم. ایمان و دوستانش طرف مقابل دعوا بودند. به همین خاطر من به فرهاد که دوست صمیمی‌ام بود زنگ زدم تا او و دوستانش برای دعوا بیایند. وقتی آنها رسیدند دعوا بالا گرفت و ایمان با چاقو به فرهاد ضربه زد. در آن دعوا فقط ایمان چاقو در دست داشت.
سپس یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در دعوا به نام مهدی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم در دعوا شرکت کردم ولی ندیدم ایمان ضربه را به فرهاد زده باشد. علی به محض روبه‌رو شدن با ایمان به او حمله و دعوا را شروع کرد.
سپس چهارمین متهم به نام محمد به دفاع پرداخت و گفت: دعوا به خاطر متلک ‌پرانی نبود. شب عید بود و دستفروش‌ها در خیابان جمع شده بودند. یکی از دستفروش‌ها عروسکی می‌فروخت که می‌گفت عروسکش غیبی است. او برای خنده عابران ادعا می‌کرد هر کسی این عروسک را بخرد و با خود به خانه ببرد فردا صبح متوجه می‌شود عروسک غیب شده و سر خاک سفید رفته و آنجا را بسته است. علی از شنیدن این حرف عصبانی شد و گفت هیچ‌کس حق بستن خاک‌سفید را ندارد. همین موضوع باعث دعوا شد. دعوا بالا گرفت. در آن دعوا ایمان و علی هر‌دو چاقو داشتند.
سپس وکیل ایمان به هیات قضایی گفت: همه متهمان زیر ۱۸ سال دارند. موکلم خودش در آن دعوا چاقو خورده و این موضوع نشان می‌دهد افراد دیگری هم در نزاع چاقو در دست داشته‌اند. از این‌رو لازم است تحقیق در این زمینه تکمیل شود. از طرفی علت فوت قربانی خونریزی شدید بوده است. چون دعوا شب عید رخ داده و خیابان‌ها شلوغ بوده، فرهاد دیر به بیمارستان منتقل شده و همین موضوع باعث فوت وی شده است. از این رو تقاضا دارم قضات دادگاه با در‌نظر گرفتن این موضوع حکم صادر کنند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها