ایرانیان در واکنش به نقشه آمریکایی علیه سپاه، هشتگ # من_ هم_ سپاهی_ هستم را داغ کردند

سپاه 80 میلیونی

«کاخ سفید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود اضافه کرد.» چند روزی می‌شد که زمزمه‌هایی مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی خارجی به گوش می‌رسید. روز دوشنبه با انتشار این خبر، ترامپ آخرین اشتباه خود را انجام داد و هر چه در چنته داشت را علیه ملت ایران رو کرد. با اعلام خبر هم‌ردیف قرار دادن سپاه با گروه‌های تروریستی نظیر داعش توسط ایالات متحده آمریکا موجی از واکنش‌های مختلف مردم، فعالین شبکه‌های اجتماعی و مسئولین علیه این ماجرا راه افتاد. موجی که رنگ و دسته حزبی خاصی نمی‌شناخت و «همه» به معنای واقعی کلمه پشت سپاه ایستادند. در این گزارش شمه‌ای از این وحدت مجازی علیه بیگانه را خواهید دید.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۱۴

چپ و راست علیه دشمن
دقایقی از انتشار بیانیه کاخ سفید نگذشته بود که واکنش‌ها شروع شد. کاربرانی که غالبا در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی صف‌بندی‌های متفاوت و معمولا متضادی دارند این بار تصمیم گرفتند با هشتگ‌های
# WesupportIRGC #من_هم_یک_سپاهی_هستم یک صدا موضعشان را در مورد این اقدام خصمانه دولت ترامپ اعلام کنند.
امیر تنها از اصلاح‌طلبان فضای مجازی در توئیتی نوشت: « من و برادرم اگر باهم تو خونه کتک کاری کنیم، به هم فحش و بد و بیراه بدیم و با هم سالها هم قهر باشیم، وقتی به خونه‌مون دزد بزنه با هم دیگه چوب برمیداریم اون دزد رو لت و پار میکنیم. این داستان ما و #سپاه در مقابل #ترامپ است»
سعید، یکی دیگر از کاربران اصلاح‌طلب نوشت: « من سال ۸۸ از طرفداران میر حسین موسوی بودم ؛ بعد انتخابات توسط سپاه تهران دستگیر شدم اما موی گندیده سپاه رو به آمریکا و دوستارانش نمیدم. #WeSupportIRGC»
کاربران معروف به اصولگرا هم واکنش‌های گسترده‌ای به این ماجرا داشتند. فرید ابراهیمی نوشت: « ۱۰سال پیش قاسم سلیمانی رو گذاشتید توی لیست تحریم، الان عراق و سوریه و لبنان و یمن اومدن زیر پرچم مقاومت. امروز سپاه رو سازمان تروریستی اعلام می‌کنید، ۵سال دیگه بچه های مقاومت دارن توی ریاض و دوبی گرم میکنن برای تل آویو!»

سیاسیون هم کنار هم ایستادند!
حتی اگر مردم در مسائل مختلف هم‌نظر باشند معمولا سیاسی‌ها به این راحتی‌ها در یک موضوع هم‌نظر نمی‌شوند ولی ترامپ با تصمیمش توانست همه جریانات سیاسی داخل کشور را در موضوع حمایت از سپاه کنار هم قرار دهد. از عطاا... مهاجرانی گرفته تا حمید رسایی همگی یک حرف داشتند: ما پشت سپاهیم! محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی هم برای این که حمایتش از سپاه را دوقبضه اعلام کند تصویر نمایه صفحه توییتر خود را به عکسش با لباس پاسداری اختصاص داد. روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته بودند با پوشیدن لباس سپاه حمایت خود را از این نهاد انقلابی در برابر دشمن نشان دهند که صادقی هم یکی از این نمایندگان بود. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم از کسانی بود که با طعنه به ترامپ، اقدام او را در جهت حمایت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانست و توییتی به زبان انگلیسی در همین زمینه منتشر کرد.
محمد شریعتمداری،وزیر کار نیز ضمن انتشار توییتی با ابراز انزجار از دولت ضدبشری آمریکا نوشت: به کمپین (من یک سپاهی هستم) پیوسته و پیوستن همه را توصیه می‌کنم.

واکنش‌های خارجی به تهدید علیه یک نهاد ایرانی
برخی کاربران خارجی شبکه‌های اجتماعی هم به اقدام بی‌سابقه ترامپ در تروریستی دانستن نیروی نظامی رسمی یک کشور اعتراض کردند که در بین آنها چهره‌های مشهوری نیز حضور داشتند.
نجاح محمد علی کارشناس عراقی شبکه‌هایی مانند العربیه و من‌ و تو بود که در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه از هشتگ #من_هم_سپاهی_ام استفاده کرد.
آجامو باراکا، از سران حزب سبز آمریکا: سوال: ایران به چند کشور تجاوز نظامی داشته است؟ ایالات متحده به چند کشور؟ حال کدام یک تهدیدی است برای صلح جهانی؟

وحدت تیترها
روزنامه ها و خبرگزاری ها نیز در کنار مردم و مسؤولان که اعتراض خود را به هر نحوی به تحریم سپاه نشان دادند، به این حرکت آمریکا اعتراض کردند. تیتر یک روزنامه های اعتماد،شرق،ستاره صبح،سازندگی و .. صفحه جلد خود را به طور کلی به این مساله اختصاص دادند و دیگر روزنامه ها نیز تیتر اصلی خود را به مساله تحریم سپاه اختصاص دادند.
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد با انتخاب عکسی از رژه نیروهای سپاه، تیتر «من هم یک پاسدارم» را برای صفحه یک خود انتخاب کرد.

روزنامه شرق نیز با انتخاب یک عکس بسته از ترامپ، اقدام وی را با تیتر «آخرین تیر ترکش ترامپ» دانست.
روزنامه دولت، ایران، تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده و تیتر «ماجراجویی کاخ سیاه» را برای رفتار آمریکا انتخاب کرده است.
روزنامه‌ اصولگرای جوان با تیتر «حماقت درجه یک آمریکایی» رفتار دولت آمریکا را اقدامی احمقانه دانسته است.
اما روزنامه رسالت که به حزب موتلفه نزدیک است تیتری متفاوت انتخاب کرده؛ «جواب کلوخ‌انداز سنگ است»!

بسیاری از خبرگزاری های ایرانی از جمله ایسنا، مهر و ایرنا و ... تحریم سپاه را در جمله مهم ترین خبرها قرار داده اند و مقاله ها و
گزارش های بسیاری در این باره نوشتند اما یک خبر خبرگزاری فارس انعکاس گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. این خبرگزاری برای انتشار خبری مربوط به کشته شدن چند نظامی آمریکایی در افغانستان این‌گونه تیتر زد: « ۴ تروریست ارتش آمریکا در افغانستان کشته شدند»

یکتا روغنگیر

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها