حضور دالیچ در تمرین تیم پرسپولیس شایعات پیرامون رابطه بین او فدراسیون فوتبال را داغتر کرد

زلاتکو در مسیر برانکو؟!

کلافی که دست فدراسیون فوتبال است و آن را بین انگشتان خود بازی می‌دهد اصلا هم کلاف سردرگمی نیست. چند روز پیش محمود اسلامیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای گفت که سرمربی تیم ملی تا اواخر فروردین مشخص می‌شود، یعنی همین چند روز آینده. نه فقط از اسلامیان، بلکه از هر کسی نزدیک به فدراسیون فوتبال درباره سرمربی تیم ملی سؤال کنید نام هر کسی را به عنوان جانشین کی‌روش اعلام می‌کند غیر از برانکو و قطبی! نام برانکو همان زمان که هنوز کی‌روش از ایران نرفته بود هم سرزبان‌ها بود. اصلا ماجرای درگیری بین او و کی‌روش از همین جا آغاز شد که کی‌روش مدعی بود برانکو می‌خواهد جای او را در تیم ملی بگیرد، اما افشین قطبی که به‌تازگی خبر سرمربی شدنش شنیده شده، گزینه سوم یا حتی چهارم فدراسیون فوتبال است.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۴۵


داستان از این قرار است که بر اساس اخبار رسیده هر چقدر هم که طرفین اصل اتفاق افتاده را تکذیب کنند، اما باز هم برانکو گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی است. البته از دید فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش و جوانان. در حال حاضر و با توجه به گرانی دلار یک مربی با استانداردهای بین‌المللی هزینه زیادی را روی دست فدراسیون می‌گذارد. فرض را بر این بگذاریم که آقای ایکس که یک مربی خوب خارجی است باید به ایران بیاید. شکی وجود ندارد که اگر دستمزد او بیشتر از کی‌روش نباشد، قطعا کمتر نخواهد بود. در شرایط بد اقتصادی کشور، فدراسیون که آهی در بساط ندارد باید 30 درصد در همان ابتدای کار به حساب آقای مربی واریز کند. 30 درصدی که با توجه به بزرگ بودن نام سرمربیان، در شرایط فعلی برای فدراسیون امری غیر‌ممکن است. به همین دلیل هم هست که نام گزینه‌هایی چون برانکو، قطبی و الکساندر نوری به گوش می‌رسد و دلیل آن هم فقط به مسائل مالی بر‌می‌گردد. طبیعی است که توافق با برانکو، قطبی و نوری به‌مراتب راحت‌تر از گزینه‌های شاخص در فوتبال جهان است. البته فدراسیونی‌ها هنوز در حال مذاکره با چند گزینه خارجی هستند که در صورت به توافق نرسیدن با آنها احتمالا نام برانکو یا افشین قطبی را به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام خواهند کرد. اتفاقی که تا به امروز افتاده همین است مگر این‌که شرایط در روزهای آینده تغییر کند و یکی از گزینه‌های خارج از ایران فدراسیون فوتبال، به پیشنهاد ایران پاسخ مثبت بدهد.
دالیچ دوباره سر زبان‌ها افتاد
در بحبوحه درگیری‌های کی‌روش و برانکو، نامی برای هدایت تیم ملی ایران مطرح شد که حواس‌ها را به خودش پرت کرد؛ یعنی زلاتکو دالیچ. آن زمان دالیچ قرارداد خودش را به‌تازگی با تیم ملی کرواسی تمدید کرده بود و هنوز هم که هنوز است هدایت این تیم را برعهده دارد. تیمی که با آن به عنوان نایب‌قهرمانی جهان رسید. با این حال دیدار روز گذشته او و برانکو در دبی یک‌بار دیگر این شایعه را به وجود آورد که حرف،حرف حضور او در تیم ملی ایران است. شایعات از این می‌گفتند که حتی خود برانکو قرار است واسطه شود تا زمینه حضور هموطنش روی نیمکت تیم ملی ایران را فراهم کند. همه چیز در حد، حدس و گمان است و شاید در نهایت گزینه‌ای هدایت ایران را به‌عهده بگیرد که به قول هواداران سورپرایز باشد.

دالیچ: برانکو مربی بزرگی است

زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی که به اردوی تیم پرسپولیس در دبی رفته بود، درباره حضورش در اردوی تیم پرسپولیس گفت: برانکو دوست خوب من است و گذشته از این، او یک مربی بزرگ است و من درس‌های زیادی از او یاد گرفتم. من نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کنم و به شرایط این تیم آگاهم و برای تیم پرسپولیس بهترین آرزوها را دارم. وی ادامه داد: اعضای کادر فنی پرسپولیس از دوستان خوب من هستند و من امروز به عنوان یک حامی برای تیم پرسپولیس اینجا هستم و بهترین آرزوها را هم برای تیم پرسپولیس دارم.
دالیچ در پاسخ به این سؤال که چقدر از پرسپولیس شناخت دارد، تصریح کرد: من به‌خوبی به شرایط پرسپولیس آگاه هستم و همه چیز را درباره این تیم می‌دانم. برانکو از دوستان خوب من است و کار او را دنبال می‌کنم. می‌دانم پرسپولیس به یک قدمی قهرمانی آسیا رسید، همان‌طور که ما هم در تیم ملی کرواسی تا فینال جام جهانی رفتیم اما نتوانستیم قدم آخر را خوب برداریم. این البته جالب نیست و امیدوارم که امسال پرسپولیس بتواند نتایج دلخواهش را بگیرد. من از فاصله امتیازی پرسپولیس و تراکتورسازی باخبر هستم و امیدوارم بتوانید نتایج خوبی در ادامه راه بگیرید.
وی در خصوص این‌که شایعه پیشنهاد به او از سوی تیم‌های آسیایی شنیده شده است، افزود: من سرمربی تیم ملی کرواسی هستم و قراردادم با این تیم ادامه دارد. البته چند کشور با من تماس گرفته و به من پیشنهاد داده‌اند، اما من با فدراسیون فوتبال کرواسی قرارداد دارم. هدف اصلی من قهرمانی با کرواسی در جام ملت‌های اروپاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها