مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در سال 97 به مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۴۰

به گزارش جام‌جم، نواب حسینی‌منش در توضیح افزایش مراجعات در سال 97 وثبت یک رکورد جدید در مقایسه با سایر سال‌ها گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم طرح کاهش از ابتدای آذر و کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمام ایام و ساعات شبانه‌روز در سطح شهر سبب شد میزان مراجعات به مراکز شهر تهران در سال 97 در مقایسه با سال 96، 18درصد و در مقایسه با سال 95 بالغ بر 60 درصد افزایش داشته و شهروندان به صورت محسوس شاهد نتایج مثبت این مشارکت و کاهش چشمگیر آلودگی هوا در سال 97 باشند.
وی درباره انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران در سال 97 تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 365 هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند. در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای تمام خودروها معاینه فنی برتر انجام می‌شود. خودروها می‌توانند در صورت قبولی در معاینه فنی برتر گواهی معاینه فنی برتر و در صورت قبول نشدن و احراز شرایط معاینه فنی معمولی با تمایل مالک گواهی معاینه فنی عادی دریافت کنند. در سال 97، 29 درصداز خودروها از آزمون آلایندگی مردود و نقص آلایندگی 374 هزار دستگاه خودرو تشخیص و رفع ایراد شده است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره عملکرد واحد سیار تست کنار جاده‌ای که با مشارکت پلیس با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران از ابتدای مهرماه 97 راه‌اندازی شد، عنوان کرد: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 5388 دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام کرده که از این تعداد89 درصد از آن دارای معاینه فنی و 11 درصد فاقد معاینه فنی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها