همه مردم، پول‌ها و سرمایه‌های میلیاردی و حتی چند صد میلیونی ندارند. ممکن است بیشتر مردم، زیر 50 میلیون تومان و حتی بین 30 تا 50 میلیون تومان سرمایه داشته باشند. سؤال اصلی که اینجا مطرح می‌شود، آن است که از این سرمایه و در شرایط امروز، چطور می‌شود استفاده کرد؟ اگر از توی کتاب‌ها بیرون بیاییم، می‌توانیم پاسخ‌ها را در سینه افرادی باتجربه و متخصص جویا شویم. دکتر رضا یادگاری، با 20 سال تجربه در کارآفرینی تخصصی و نیز تحصیلات دکترای این رشته، پاسخ خود را در این زمینه با ما در میان می‌گذارد. او همچنین نزدیک به 500 جلد از کتاب‌های کارآفرینی به سبک بزرگان ایرانی را به رشته تحریر درآورده و همه اینها، نشان می‌دهد که گفته‌های او، صرفاً کتابی نیستند و کاملا میدانی و کاربردی‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۸۲

دکتر یادگاری در این مورد می‌گوید: «مبلغی که شما اشاره کرده‌اید، 30 تا 50 میلیون تومان است. اگر این سؤال را از من پرسیده باشید و صرفا پاسخ شخصی من برایتان مهم باشد، به‌عنوان فردی که سال‌هاست در حوزه کارآفرینی تخصص کار می‌کنم، پاسخ شما را چنین می‌دهم: حتما با این پول، روی خودم سرمایه‌گذاری می‌کردم و علم‌های جدید، چیزهای جدید و مهارت‌های جدید یاد می‌گرفتم. البته همه اینها بستگی به این دارد که هرکدام از ما چه استعدادهایی داریم.ببینید، نمی‌شود نسخه‌های واحد برای هر پنج انگشت دست پیچید؛ هرکدام اندازه خاص خودش را داشته و درنتیجه قابلیت خاص خودش را هم دارد. »
از این متخصص می‌پرسیم یعنی امکان سرمایه‌گذاری مستقیم‌تر و عینی‌تری وجود ندارد؟ پاسخ می‌شنویم: «اگر ما روی خودمان کار کنیم و تخصص و مهارت و دانش جدیدی یاد بگیریم، این سرمایه‌گذاری هیچ‌وقت از خودمان جدا نمی‌شود. درنتیجه بعد از مدتی، می‌توانیم اقدام به سرمایه‌گذاری‌های جدید هم بکنیم. فرض می‌کنیم شما استعداد نرم‌افزار و برنامه‌نویسی را در خودتان کشف می‌کنید. روی خودتان سرمایه‌گذاری کرده و آن را یاد می‌گیرید. پس اول استعداد، سپس آموزش و سرمایه‌گذاری شخصی. بعدش می‌توانید با سرمایه کمی، مثلا یک نرم‌افزار تولید کرده و با تبلیغاتی مختصر، آن را به فروش و سوددهی برسانید. اما اگر قبلا روی خودتان سرمایه‌گذاری نکرده باشید، 30 تا 50میلیون که سهل است، 300 تا 500میلیون تومان هم داشته باشید، کار خاصی نمی‌توانید انجام بدهید و از این سرمایه‌گذاری‌های معمول با سودهای معمولی باید انجام بدهید. پس این توصیه من بستگی به آدم‌ها و استعدادها و تخصص‌ها و جایگاه‌های مختلف دارد. چیزی جای سرمایه‌گذاری شخصی روی خودتان را نمی‌گیرد. چیزهایی به دست می‌آورید که همیشه با خودتان است. شما با سرمایه‌گذاری شخصی روی خودتان، ده‌ها و صدها برابر سرمایه‌ای که صرف کرده‌اید، می‌توانید در طول زمان سوددهی داشته باشید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها