بالیوود در جدیدترین کپی‌کاری خود، فارست گامپ را بازسازی می‌کند

پا در کفش تام هنکس

عامرخان در روز تولد 54 سالگی خود، خبر بازی در فیلم تازه‌اش را داد. رسانه‌های گروهی این کشور آسیایی می‌گویند طرفداران بازیگر از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده‌اند. این خوشحالی البته به این دلیل نیست که عامرخان برای کار تازه‌اش یکی از معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود را دوباره‌سازی می‌کند! طرفداران بازیگر به این دلیل ابراز خوشحالی کرده‌اند که تصور می‌کردند عامر به این زودی‌ها جلوی دوربین فیلمبرداری فیلم تازه‌ای ظاهر نشود. شکست سخت و فجیع «قاتلان هندوستان» به گونه‌ای بود که همه را در هند در بهت و حیرت فروبرد و از نزدیکان بازیگر نقل قول شد که او برای مدتی، قصد ظاهر شدن جلوی دوربین را ندارد. اما اعلام خبر تولید فیلم تازه بازیگر که از سوی رسانه‌ها لقب آقای کمالگرا را گرفته، خط پایان خوشی بر آن گمانه‌زنی‌ها و شایعات بود. عامرخان بعد از حضور در نقش یک جوان ملنگ در قاتلان هندوستان (که شباهت‌های زیادی به نقش جانی‌دپ در مجموعه اکشن و ماجراجویانه «دزدان دریایی کارائیب» داشت)، حالا پا در کفش تام هنکس می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۵۵

نشریه هالیوود ریپورتر هم با آب و تاب فراوان خبر تولید نسخه هندی زبان و دوباره‌سازی شده فارست گامپ را منتشر کرده است. منبع خبر البته نه رسانه‌های گروهی هندی، بلکه شرکت فیلمسازی وایاکوم ایندیاست. این شرکت فیلمسازی فارست گامپ هندی را با همکاری شرکت فیلمسازی خود عامرخان تهیه می‌کند. نام نسخه هندی این کمدی درام تاریخی و اجتماعی «لال سینگ چادها» است. این نام، همنام شخصیت عامر در داستان فیلم است. سازندگان فیلم گفته‌اند کلید فیلمبرداری آن را در روزهای پایانی سال جاری میلادی خواهند زد. به این ترتیب، دوستداران عامر خان امسال موفق به تماشای آن نخواهند شد و باید تا سال آینده میلادی برای اکران عمومی آن صبر کنند.
فیلمنامه بومی
برای کارگردانی فیلم، آدوریت چاندان انتخاب شده است. او همان کسی است که سال 2017 «سوپراستار مخفی» را کارگردانی کرد و با آن، هم به شهرت زیادی رسید و هم نام عامر را به عنوان تولیدکننده آثار برتر بالیوودی مطرح کرد. فیلم که عامر را در نقش مکمل و منفی داشت، توانست خوب فروش کرده و لقب یک کار بسیار پرفروش سال را از آن خود کند. چاندان فیلم نامه لال سینگ چادها را هم می‌نویسد. او اعلام کرده طی دو هفته قبل، حداقل هشت‌بار فارست گامپ را تماشا کرده و قصد دارد فیلمنامه‌ای بومی و مناسب با شرایط هند برای نسخه تازه بنویسد.
دریافت امتیاز قانونی
عامر خان در گفت‌وگوی ویژه مطبوعاتی‌اش با خبرنگاران در شهر بمبئی چنین گفت: «شرکت فیلمسازی من امتیاز قانونی برگردان سینمایی فارست گامپ را از کمپانی پارامونت خریده است. ما کارمان را کاملا قانونی انجام می‌دهیم و کپی رایت را رعایت می‌کنیم. همیشه این فیلم و بازی تام هنکس را دوست داشتم. فیلمنامه‌اش عالی است. داستانی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده دارد. فیلمش حس بسیار خوبی به آدم می‌دهد. در عین حال، فیلمی برای جمع خانواده است.»
لال‌سینگ به جای فارست گامپ
رسانه‌های گروهی از ماه اکتبر به عنوان زمان شروع فیلمبرداری لال سینگ چادها اسم برده‌اند و می‌گویند عامر در آن در نقش یک سیک ظاهر خواهد شد. به نوشته این رسانه‌ها، عامر تا قبل از این در هیچ یک از فیلم‌هایش در چنین نقشی ظاهر نشده و بازی او در فیلم تازه، حتما توجه محافل عمومی و منتقدان هندی را به خود جلب خواهد کرد. اما خبر فوق از سوی بازیگر و تهیه‌کنندگان فیلم تایید نشده است.
نسخه آمریکایی سال 1994 فارست گامپ را رابرت زمه کیس کارگردانی کرد. این فیلم در کنار نظر مثبت منتقدان، مورد توجه فراوان تماشاگران هم قرار گرفت و با فروشی بالا در آمریکای شمالی، به عنوان یکی از کارهای بسیار پرفروش سال شناخته شد. اعضای آکادمی اسکار هم روی خوشی به فارست گامپ نشان داده و شش جایزه اسکار به آن دادند. دو تای آنها جوایز اسکار بهترین کارگردانی و بازیگری مرد برای زمه کیس و هنکس بود. هنکس در کنار این فیلم، اسکار بهترین بازیگر مرد را هم برای «فیلادلفیا» گرفت. با این جایزه، او اولین بازیگر تاریخ سینما شد که توانست دو سال پیاپی این جایزه را از آن خود کند. داستان فارست گامپ درباره یک مرد عقب مانده ذهنی است که موفق به همراهی با تعدادی از وقایع پرسروصدا و سرنوشت‌ساز تاریخی می‌شود. هنوز معلوم نیست داستان نسخه هندی، چه مقدار به داستان نسخه اصلی وفادار مانده و از آن استفاده می‌کند.
هالیوودی‌های بالیوودی
بالیوود در سال‌های اخیر تعدادی از محصولات هالیوودی را با اجازه تهیه‌کنندگان آنها به فیلم‌های هندی زبان تبدیل کرده است. از جدیدترین آنها می‌توان به دو فیلم «سرآشپز» و «بنگ بنگ» اشاره کرد. اولی درامی خانوادگی براساس فیلم سرآشپز با بازی سیف علی خان بود که نتوانست موفقیتی در جدول گیشه سینماهای هند کسب کند. اما دومی که فروش خوبی در سینماهای این کشور آسیایی کرد، نسخه دوباره‌سازی شده اکشن ماجراجویانه «شوالیه و روز» تام کروز و کامرون دیاز بود. نقش این دو بازیگر را در نسخه هندی هریتیک روشن و کاترینا کیف بازی کردند.

کیکاووس زیاری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها