حالا هر چند روز دوم کاری ما در روزنامه محسوب می‌شود، ولی هنوز بازار احوالپرسی و دیده‌بوسی و تبریک سال نو و عید، آن هم با دو هفته تاخیر در تحریریه جام‌جم، داغ داغ است. الغرض که چرخ تحریریه هنوز هم دارد روی عید و سال جدید می‌چرخد و حال و هوایش، هنوز بهاری و عیدی است. بگذریم که حال و هوای خوش بلوار میرداماد هم به این موضوع دامن زده است. برویم ببینیم امروز بچه‌های فرهنگی چه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴۸



اول از همه بگوییم که توقع نداشته باشید بخشی از هموطنان ما هنوز درگیر سیل باشند و بچه‌های فرهنگی از کنار این سوژه اول افکار عمومی بی‌تفاوت بگذرند. حالا درست است نیرو و روزنامه‌نگار فرهنگی هستیم و در نگاه اول شاید خیلی سر و کاری با این مسائل نداشته باشیم اما قبل از فرهنگی بودن، رسانه‌ای هستیم و تا جایی که می‌شود هم نباید نسبت به سوژه‌های تاپ افکار عمومی بی‌تفاوت باشیم چنان‌که جامعه فرهنگ و هنر هم در حد وسع خودشان، بی‌تفاوت نبوده‌اند.
همین هم باعث شد زینب مرتضایی‌فرد که بعد از چرخیدن در اینستا چهره چند فرهنگی را دیده بود که با لباس هلال احمر بین هموطنان سیل‌زده حاضر شده بودند، رفت سراغ مسؤول روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌های هلال احمر تا بفهمد این نهاد غیردولتی مردمی برای بسیج امکانات امدادی خود در حوزه تبلیغات، چه اقداماتی انجام داده و با چهره‌‌های فرهنگی چه رایزنی‌هایی انجام داده است. حاصل این گفت‌وگو را می‌توانید در همین صفحه ببینید.
بچه‌های صفحه 10 فرهنگی هم برای ادای دین به هموطنان سیل‌زده و این‌که سهمی در این کمک‌ها داشته باشند، رفته‌اند سراغ ایده نابی که حسن روح‌الامین کلید زده و می‌خواهد بخشی از آثارش را برای کمک به هموطنان به حراج بگذرد. ما هم مثل شما امیدواریم حالا که همه دست به دست تا انتهای ماجرا در کنار مردم سیل‌زده باشند و ان‌شاءا... تا انتهای همین تابستان امسال، تمام این ویرانی‌ها آباد شده باشد و همه هموطنان در منازل تازه‌ساز خودشان، نشسته باشند و صفحات فرهنگی جام‌جم را ورق بزنند و بخوانند.
فارغ از این بحث‌ها، بچه‌های سینما هم ذره‌بین نقد و بررسی را گرفته‌اند روی یکی از فیلم‌های مهم گیشه اکران نوروزی که همین دیروز هم راجع به آن صحبت کردیم. ساناز قنبری که حتما با گزارش‌ها و مصاحبه‌هایش در صفحه سینما آشنا هستید، رفته سراغ یکی از منتقدان سینما و راجع به این موضوع با او صحبت کرده که اصولا فیلمی مانند «غلامرضا تختی» فارغ از همه بی‌مهری‌هایی که در اکران در حقش شده آیا توانسته حق مطلب را در مورد یک شخصیت اسطوره‌ای ایرانیان ادا کند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها