ررفتارهایی نظیر حادثه تروریستی نیوزیلند را باید نتیجه اسلام هراسی و تبلیغات گسترده غربی ها علیه مسلمانان بدانیم. مسلمانانی از کشورهای لبنان، سوریه و ... به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۴۶

البته گاهی این مهاجرت ثانوی بوده، به عنوان مثال ابتدا به آمریکا رفته و سپس از آن مناطق به نیوزیلند مهاجرت ‌کرده اند. در این کشورها مسلمانان در صلح و صفا زندگی و قوانین آن کشور را هم رعایت می‌کنند. در عین حال مساجد و محافل خود را دارند و معمولا خطایی از آنها سرنمی‌زند و افرادی پرکار و پرتلاش هستند.
اما متاسفانه نژادپرستی در ذات کسانی که از اروپا به استرالیا و نیوزیلند مهاجرت کرده‌اند، وجود دارد و سابقه خشونت شدید علیه بومیان را شاهد هستیم. همچنین در پرونده آمریکا نیز سابقه نسل‌کشی بومیان وجود دارد و باکشتار وسیع بومیان، آمریکا را به اشغال درآوردند و هنوز هم در آمریکا و نیوزیلند حقوق بومیان رعایت نمی‌شود. بنابراین حادثه اخیر را می‌توان هشداری برای مسلمان‌ها در همه کشورهای غربی عنوان کرد.
همچنین باید به رسانه و دولت‌ها هشدار داد که بدانند تبلیغات زهرآگین علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی چه عواقبی می تواند داشته باشد. آنها به جای این‌که انتقاد از صهیونیست‌ها را جرم تلقی کنند و این را با انتقاد از یهودیت یکی بدانند، باید قوانینی را در مورد اسلام‌هراسی بگذارند و میان مسلمانان با برخی گروه‌های تروریست که ادعای مسلمانی دارند، تفاوت قائل شوند. این کاری است که ما آن را انجام می‌دهیم و بین یهودیت، صهیونیسم و مسیحیت با فاشیسم تفاوت قائل هستیم و معتقدیم جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، ارتباطی به یهودیت ندارد. بنابراین جنایات برخی مدعیان مسلمانی مانند جنایات آل سعود در یمن و جنایات داعش در برخی کشورها و جنایت صدام در عراق، ارتباطی به اسلام ندارد.
باید تاکید کنم حادثه تروریستی نیوزیلند نتیجه تبلیغات گسترده اسلام‌هراسی است که از سوی دولت‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی در سطح جهان صورت می‌گیرد. در ضمن خود این کشورها داعش و داعشی‌ها را ایجاد کردند و جنایاتی را علیه مسلمانان مرتکب شدند و در تبلیغات خود تلاش می‌کنند جنایات آنها را به مسلمان‌ها نسبت دهند. در حالی که مسلمانان به طور عمومی مردمانی صلح‌طلب به‌ویژه در کشورهای غیر اسلامی از جمله استرالیا و نیوزیلند بوده و قوانین و مقررات کشور مربوط را رعایت می‌کنند. با وجود این، شاهد بروز حرکاتی علیه آنها هستیم. گاهی در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس که فشارهای زیادی علیه مسلمانان صورت می‌گیرد عکس‌العمل‌هایی میان برخی مسلمانان صورت می‌گیرد، اما در نیوزیلند و استرالیا شاهد چنین عکس‌العمل‌هایی نبوده‌ایم. به‌خصوص نژادپرست‌ها بیشتر تحت تاثیر این تبلیغات هستند و این جنایت توسط آنها صورت گرفته است.
در حادثه تروریستی اخیر، پلیس اطراف مساجد مورد حمله، ماشین‌های بمبگذاری شده پیدا و خنثی کرده‌ است. درضمن مهاجمان اعلام کرده‌اند مخالف مهاجرت مسلمانان به این مناطق هستند؛ در حالی که سفیدپوستان، مخالف مهاجرت مسلمانان اهل این مناطق نیستند، بلکه با سفیدپوستانی مخالفندکه از کشورهای دیگر به آنجا رفته و تا حد زیادی بومیان را قتل‌عام کرده و با باقیماندگان بومیان رفتار تند و تبعیض‌آمیزی دارند. با این که خودشان مهاجر هستند، ولی با مهاجرت مسلمانان مخالف بوده و رفتارهای تندی دارند.
نکته دیگر این که با روی کارآمدن ترامپ در آمریکا شاهد دامن زدن به رفتارهای نژادپرستانه در این کشور بوده‌ایم، بنابراین باید منتظر چنین برخوردهایی علیه مسلمانان در دیگر کشورهای غربی باشیم؛ به‌ویژه که وضعیت اقتصادی کشورهای غربی از جمله نیوزیلند رو به وخامت بوده و بیکاری افزایش یافته است. در چنین شرایطی اولین فشار به مهاجران این کشورهاست تا آنجا را ترک کنند و به این ترتیب ظرفیت بیشتری برای مردم این کشورها ایجاد شود.
در مورد نوع رفتار رسانه های غربی باید بگویم رسانه‌های متعلق به غرب به طور مرتب به مساله اسلام‌هراسی دامن می‌زنند، البته در ارتباط با جنایت اخیر، مقامات این کشورها مواضع محکمی علیه تروریست‌ها گرفتند. در حال حاضر رسانه‌ها و مقامات غربی به اجبار این حرکت را محکوم می‌کنند، چرا که اگر محکوم نکنند به‌شدت زیر سوال می‌روند. قطعا پس از گذشت چند روز دوباره به همان روش خود یعنی اسلام‌هراسی ادامه داده و شاهد ادامه این نوع تبلیغات علیه مسلمانان خواهیم بود.

حسن قدیری ابیانیه

سفیر پیشین ایران در استرالیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها