نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالروز تأسیس خود را دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس در باغ کتاب تهران برگزار کرد. چند روز پیش هم البته محمد صادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر که به همین مناسبت به بشاگرد سفر کرده بود گزارش جمع و جوری از افتتاح چند کتابخانه در این شهر منتشر کرد. امروز اما زینب مرتضایی فرد گزارشی دارد از همین آیین گرامیداشت پانزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های کشور، آیینی که با حضور چهره‌هایی همچون هوشنگ مرادی کرمانی و البته سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۱۴



موضوع روز سینمای ایران اکران است. موضوعی که هر سال باعث حرف و حدیث‌های فراوانی می‌شود. ساناز قنبری در صفحه سینمای ایران امروز آغاز به گمانه‌زنی‌هایی کرده تا هفت گزینه نهایی اکران نوروزی را پیش روی مخاطبانش قرار دهد. از اخبار و رصدهایی که او کرده از همین حالا می‌شود گفت فهرست نهایی او 90 درصد با آنچه در روزهای آینده رخ خواهد داد منطبق است. از ترکیب ژانری فیلم‌ها بگیرید که نقش مهمی در گمانه‌های نزدیک به واقع دارد تا اخبار و اطلاعاتی که او از منابع آگاه گرفته، همه و همه نشان می‌دهد در پایان گزارش در صفحه سینمای ایران امروز می‌توانید هر هفت فیلم اکران نوروزی را به‌راحتی حدس بزنید. معمولا قانون نانوشته‌ای درباره اکران وجود دارد که براساس محتوای فیلم‌ها آنها را در نوبت اکران خاصی قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر فیلمی در حوزه کودک تولید شده باشد اکران تابستان را به خودش اختصاص می‌دهد یا فیلم‌های به اصطلاح خاص و روشنفکری یا در ژانر اجتماعی معمولا در پاییز اکران می‌شوند. این قانون درمورد اکران‌های نوروزی اما به این شکل است که معمولا شامل یک تنوع ژانری می‌شود. همین کدها را داشته باشید و گزارش صفحه سینمای ایران را بخوانید تا متوجه شوید هفت فیلم نهایی اکران نوروزی کدام است.
صدور احکام جایگزین حبس حالا مدتی است به عنوان یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در کشور اعمال می‌شود، احکامی که البته بعضا مورد استقبال هم قرار گرفته‌ است. البته این احکام معمولا در پرونده‌های محیط‌زیستی رسانه‌ای و باعث شده بود شکلی بازدارنده هم به خود بگیرد. اما این بار یکی از این احکام نه‌تنها مورد استقبال قرار نگرفته بلکه با اعتراض برخی اهالی فرهنگ هم قرار گرفته است. ماجرا از این قرار است که یکی از شعبات دادگاه انقلاب حکمی صادر کرده مبنی بر این که متهم محکوم شده از سه کتاب در بازار رونویسی کند! یکی از این کتاب‌ها «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی است که خود نویسنده هم به این حکم اعتراض کرده است. ضمن این‌که این کار حتی واکنش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب را هم در پی داشته و از این حکم با عنوان یک بدسلیقگی یاد کرده. موضوع گزارش محمدصادق علیزاده در صفحه 9و10 همین موضوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها