امروز چی داریم؟

سفر به دیار رستم

امروز سیستان و بلوچستان را به صفحات فرهنگی آورده‌ایم. قضیه از مصاحبه یکی از شعرا و فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان با یکی از خبرگزاری‌های داخلی شروع شد.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۵۷

استاد جلال‌زهی لابه‌لای حرف‌ها و درد‌دل‌هایش از این گلایه کرده بود که بعضی از آثار سینمایی و فرهنگی نگاه درستی به سیستان و بلوچستان ندارند و تصویر نادرستی از مردم ارائه می‌دهند. در ادامه هم برای نمونه از فیلم «شعله‌ور» حمید نعمت‌ا... یاد کرده که در استان واکنش‌های منفی ایجاد کرده بود. همین سرنخ کافی بود تا زینب مرتضایی‌فرد، خبرنگار پرتلاش فرهنگی برود سر وقت این‌که ببیند این فیلم که در جشنواره سال گذشته و سال قبل هم حواشی و سر و صدای زیادی به پا کرده بود در استان با چه واکنش‌هایی روبه‌رو شده و چه مواضعی را برانگیخته است. برای اطلاع از این قضیه هم چه کسی بهتر از مدیرکل ارشاد استان و بعضی از فعالان فرهنگی استان. گزارش جذاب مرتضایی‌فرد را در همین صفحه بخوانید.
صفحه بعد ما هم صابرخان محمدی از خبرنگارهای خوب و دست‌به قلم گروه هم به بهانه سالمرگ مرحوم بابک بیات، یکسری جزئیات و واقعیات جذاب و بانمک را از زندگی حرفه‌ای و هنری بیات بیرون کشیده و در صفحه آورده. حالا درست است که نام مرحوم بیات با آهنگسازی سند خورده، اما خوانندگان زیادی هم توفیق همراهی و شاگردی او را داشته‌اند. فقط یک قلم محمد‌خان اصفهانی که ترانه‌هایش بارها از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده. این را هم اگر نگوییم می‌میریم. با توجه به این‌که دعوای زرگری فقیر و غنی بین بچه‌های گروه خیلی داغ است بابک خان هم افتخار می‌کرد که از طبقات پایین جامعه و محلات جنوب شهر رشد کرده و بالا آمده. حالا ما دیگر زیادی بازار گرمی نکنیم و گزارش محمدی را در صفحه‌10 درباره آن مرحوم بخوانید.
سوای بحث‌های بالا، سینما این روزها اوضاع جالبی را سپری نمی‌کند. مدیر سازمان که به دلیل بازنشستگی عطای خدمت را به لقایش بخشید و از جایگاه خودش کناره‌گیری کرد. این طرف فصل فعلی اکران هم به دلیل قرار گرفتن قبل از ایام جشنواره، اصولا از فصل‌های مُرده اکران به شمار می‌آید. روی همین حساب فیلم‌ها بی‌سر و صدا روی پرده می‌آیند و می‌روند و رسانه‌ها هم سراغی از آنها نمی‌گیرند. حالا در اوضاع و احوال فعلی علی‌آقای رستگار، خبرنگار عشق سینمای گروه رفته سراغ جدول اکران تا ببیند فیلم‌ها با خودشان و مخاطبان چند چند هستند و چقدر فروش داشته‌اند. این گزارش را هم در صفحه 11 بخوانید.
استاد کیکاووس زیاری هم به دلیل این‌که نصف صفحه 12 آگهی خورده حال‌و روز خوشی ندارد با این حال یک گزارش انیمیشنی گذاشته در صفحه تا حداقل این‌که غیبت چند روز اخیرش را جبران کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها