در هفته توقف پرسپولیس و پدیده ، استقلال به جایگاه سوم جدول رسید

دو قدم مانده به صدر

بعد از باخت سنگین استقلال در هفته اول لیگ قهرمانان مقابل الدحیل، بازی روز گذشته این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان اهمیت زیادی برای تیم شفر داشت. پیروزی یک بر صفر آبی‌ها مقابل شاگردان مرزبان باعث شد فاصله این تیم با صدرنشینان به کمترین حد خود برسد و رقابت در صدر هم بیش از همیشه داغ شود. از سوی دیگر، این پیروزی موجب شد تا استقلال با روحیه بهتری در این هفته به مصاف العین برود.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۹۱

شفر بازی دیروز را با چند تغییر نسبت به بازی‌های گذشته شروع کرد تا بازیکنان مهمی همچون وریا غفوری و فرشید اسماعیلی با استراحت بیشتری به مصاف العین بروند. نکته مهم اینکه تنها گل استقلال هم توسط همین بازیکنان جدید به ثمر رسید. پاس گونسالوس را علی کریمی تبدیل به گل کرد تا بعد از چند ماه مصدومیت و دوری از میادین، بهترین شروع را داشته باشد.
در دیگر بازی مهم دیروز هم پرسپولیس در حالی که به کسب 3 امتیاز بیش از هر چیز دیگری نیاز داشت، در خانه نساجی بازی‌اش را با تساوی 1-1 به پایان رساند تا نهمین تساوی این فصل تیم برانکو در یکی از حساس‌ترین مقاطع لیگ رقم بخورد. برانکو روز گذشته در قائم‌شهر تیمش را با ترکیب متفاوتی نسبت به هفته‌های گذشته به زمین فرستاد و با نیمکت نشین کردن کمال کامیابی‌نیا و استفاده از رسن و سروش رفیعی نشان داد که فقط به دنبال کسب 3 امتیاز از بازی هفته 21 است. اما فرصت‌ سوزی مهاجمان پرسپولیس و پنالتی‌های مشکوکی که برای این تیم گرفته نشد، موجب شد این تیم تنها با یک امتیاز ورزشگاه شهید وطنی را ترک کند.
محمد مهدی نظری در دقیقه 21 و روی غفلت مدافعان پرسپولیس سومین گل فصل خود را به ثمر رساند و در مقابل سروش رفیعی برای اولین بار در لیگ هجدهم برای قرمزها گلزنی کرد. البته این بازی لحظات جنجالی هم به دنبال داشت. یک بار در نیمه نخست و بعد از گل نساجی و یک بار هم در 15 دقیقه پایانی صحنه‌هایی در محوطه جریمه نساجی اتفاق افتاد که علیرضا فغانی در هیچ یک از صحنه‌ها اعتقاد به پنالتی نداشت. در صحنه دوم که به دنبال سرنگونی مهدی ترابی در محوطه جریمه نساجی بود، پرسپولیسی‌ها اعتراض شدیدی کردند که بعد از آن مارکو از روی نیمکت قرمزها اخراج شد و کامیابی‌نیا هم کارت زرد گرفت.
سرمربی کروات پرسپولیس هم در نشست خبری بعد از بازی راجع به داوری گفت: داور ۲ پنالتی برای ما نگرفت و یک کارت قرمز به مربی ما داد. فقط یک یادآوری می کنم. بازیکن نساجی توپ را که در حال گل شدن بود با دست گرفت. اما شاید مهم نیست. از سوی دیگر، برانکو اعلام کرد که مهدی ترابی را به دلیل مصدومیت برای بازی مقابل السد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در اختیار ندارد.
در دیگر بازی مربوط به صدرنشین‌های لیگ، سپاهان توانست در اصفهان با یک گل پارس جنوبی جم را شکست داده و با یک بازی کمتر در فاصله یک امتیازی پرسپولیس باشد. سپیدروز رشت هم توانست در خانه صنعت نفت به تساوی 1-1 برسد و با یک امتیاز به رشت برگردد و آماده بازی هفته بعد خود در خانه مقابل پرسپولیس باشد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها