4 زن و مرد بعد از گروگانگیری از گاوصندوق سرقت کردند

سرقت 3 میلیاردی زن اخراجی

کارمند خیانتکار با همدستی دو زن و یک مرد، به خانه مدیر شرکت دستبرد زد و با گروگان گرفتن همسر و دختر پنج ساله او سه‌میلیارد تومان پول، ارز و چک از گاوصندوق خانه سرقت کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۵۵


به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 15 آبان امسال و به‌دنبال گزارش سرقت از خانه‌ای در زعفرانیه در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، دو مرد همراه یک زن و در پوشش مامور وارد خانه شده و با تهدید سلاح اقدام به بستن دست و پای همسر مالباخته کرده و پس از تخریب گاوصندوق داخل خانه اقدام به سرقت طلاجات، چک‌های بین بانکی، پول و ارزهای داخل گاوصندوق به ارزش سه میلیارد تومان کردند. مرد صاحبخانه به ماموران گفت: زمانی که وارد خانه شدم، همسرم را با دست و پای بسته در حالی که همراه دختر پنج ساله‌ام در یکی از اتاق‌ها حبس شده بود، پیدا کردم .
ماموران در ادامه به تحقیق از همسر مالباخته پرداختند که او اظهار کرد: حدود ساعت 2بعدازظهر، دو مرد همراه یک زن به‌عنوان مامور به در خانه مراجعه و مدعی شدند که همسرم اقدام به پولشویی کرده است. آنها به بهانه بازرسی وارد خانه شده، اما به محض ورود، سلاحی را روی سرم گذاشته و مرا همراه دختر پنج ساله‌ام به داخل یکی از اتاق بردند. در آنجا دست و پای مرا بسته و تهدید کردند اگر سر و صدا کنم، اتفاق بدی برای دخترم رخ می‌دهد. از ترس سکوت کرده و مقاومت نکردم.
مشخص بود که اطلاعات دقیق و کاملی از همسرم، محل کارش و ... دارند. پس از تخریب در گاوصندوق تمام اموال داخل آن را برداشته و در حالی که من و دخترم داخل یکی از اتاق‌ها زندانی شده بودیم، از خانه خارج شدند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی از محل کار مالباخته در یک شرکت خصوصی در زمینه حسابداری و امور مالی پرداختند. با بررسی سوابق اعضای شرکت مشخص شد، یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به‌ویژه سرقت منزل به نام علیرضا 35ساله از چهار سال پیش در شرکت مشغول به‌کار شده و در حال حاضر به‌عنوان یکی از افراد مورد اعتماد مالباخته به حساب می‌آید. علیرضا یک روز قبل از سرقت و به بهانه رفتن به شهرستان اقدام به گرفتن مرخصی کرده و پس از آن بازنگشته بود.
تحقیقات روی علیرضا متمرکز شد و ماموران دریافتند او با یکی از کارمندان سابق شرکت به نام هایده که شهریور ماه از شرکت اخراج شده در ارتباط است. هایده اقدام به ارائه اطلاعات شرکت به سایر شرکت‌ها و رقبای کاری کرده و صاحب شرکت نیز با اطلاع از این موضوع او را اخراج کرده بود.
در ادامه بررسی‌ها، ماموران موفق به شناسایی دو نفر از دوستان هایده به نام‌های منصوره 42 ساله و سعید 37 ساله شدند که زن صاحبخانه آنها را به‌عنوان دو نفر از سارقان شناسایی کرد. منصوره 13 اسفند در محله قنات کوثر دستگیر و با اعترافات او، سعید هم در بومهن در دام ماموران گرفتار شد. در بازرسی از مغازه او بخشی از اموال سرقتی کشف شد.
منصوره و سعید به مشارکت در سرقت اعتراف کرده و عنوان داشتند که علیرضا اطلاعات کاملی درخصوص محل زندگی و نگهداری پول نقد و اموال باارزش در خانه مالباخته را در اختیار ما قرار داد و ما سرقت را اجرا کردیم. سرانجام علیرضا و هایده هم در تهران دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند. علیرضا در بازجویی‌ها مدعی شد، نقشه سرقت را هایده طراحی کرده‌است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها