جزئیات شهادت امدادگران اورژانس در مسیر نجات زن باردار

آخرین پرواز «بل 214»

دو امدادگر اورژانس و سه خدمه پرواز در سانحه سقوط بالگرد در حوالی شهرکرد، به شهادت رسیدند. بالگرد در مسیر امدادرسانی به زن بارداری سقوط کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۱۶

به گزارش جام‌جم، ساعت 11 و 19 دقیقه دوشنبه به امدادگران اورژانس شهرکرد اعلام شد، زن بارداری با مشکل رو‌به‌رو شده و جان این زن و فرزندش در خطر است. اگر امدادگران با خودرو می‌خواستند خود را به محل برسانند امکان داشت دیر شود و مادر و فرزند فوت شوند، به همین خاطر رسول طاهری ۳۱ ساله و ستار کاویانی ۳۹ ساله که از امدادگران با‌تجربه بودند، سریع سوار بالگرد «بل 214» شده و راهی منطقه دهدلی اردل شدند.
دقایقی از پرواز گذشته بود که در 30 کیلومتری شهرکرد، بالگرد با مشکل رو‌به‌رو شد و تلاش خلبان برای فرود آن بی‌نتیجه ماند و در دامنه کوه در منطقه سرتشنیز سقوط کرد.
در نزدیکی محل سقوط روستایی قرار داشت که اهالی با مشاهده آتش و دود خود را به محل سقوط رسانده و موضوع را به پلیس و نیروهای امدادی گزارش شدند.
به گفته مدیرعامل هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری، 30 نیروی امدادی راهی محل سقوط شدند. بلافاصله شعله‌های آتش مهار شد و پیکر پنج سرنشین بالگرد خارج شد.
بر اثر شدت سوختگی، پیکر شهدا قابل شناسایی نبود و برای تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند.
رئیس سازمان اورژانس کشور که پس از این حادثه راهی شهرکرد شد، در تشریح حادثه گفت: دو امدادگر اورژانس همراه سه کادر پرواز برای نجات جان یک زن باردار به عملیات اعزام که در مسیر دچار حادثه شدند و به شهادت رسیدند.در محل زندگی این زن برف شدیدی باریده بود و امکان استفاده از آمبولانس وجود نداشت. پیرحسین کولیوند افزود: رسول طاهری 31 ساله و ستار کاویانی 39 ساله در این سانحه به شهادت رسیدند. دو امدادگر کارشناس فوریت‌ها و دارای یک فرزند دختر بودند.
وی ادامه داد: علت سانحه از سوی کارشناسان در دست بررسی است. براساس اعلام اورژانس چهارمحال و بختیاری، پس از این سانحه و برای کمک به زن باردار، بالگرد اورژانس هوایی اصفهان در فرودگاه شهرکرد مستقر و با دو نفر از تکنیسین اورژانس به منطقه دهدلی اردل اعزام شدند تا او را به بیمارستان انتقال دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها