امروز چی داریم؟

عکاسی، سینما و کتاب

روز گذشته شما چگونه سپری شده؟! بله سوالمان کاملا جدی است! احتمالا اگر مثل فرهاد مجیدی خودروی‌تان به دلیل تخلف، توقیف نشده بوده، در منزل پا روی پا انداخته و کاسه تخمه و چیپس را روی میز گذاشته و در کنار سایر اعضای خانواده مشغول تماشای فوتبال یا سایر برنامه تلویزیونی بوده‌اید؛ شاید هم دست اهل و عیال را گرفته و عزم تفریحگاهی در خارج یا داخل شهر کرده و مشغول باد زدن جوجه و کباب بوده‌اید و شاید هم مثل بعضی‌ها، لچک به سر و ماسک به صورت، روی چهارپایه مستقر شده و مشغول گردگیری و خانه‌تکانی بوده‌اید.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۳۷

ما - بچه‌های گروه فرهنگی- اما مشغول هیچ‌کدام از کارهای بالا نبودیم. نه مشغول شکستن تخمه و تماشای فوتبال و نه در گردشگاه‌های داخل یا بیرون شهر. ما در تحریریه روزنامه سفت روی صندلی‌هایمان دور میز گروه فرهنگی نشسته بودیم و مشغول رتق و فتق امور صفحاتی بودیم که شما همین الان دارید آنها را تورق می‌کنید و نظر مثبت یا منفی دادن راجع بهشان می‌دهید. خب این هم از مصائب روزنامه‌نگار بودن است که باید روزهای تعطیلی که همه ملت سرشان به کارهای دیگری به غیر از مشغولیت حرفه‌ای‌شان گرم است، تا گردن توی کار خودشان باشند. دندِمان نرم؛ وظیفه‌مان است و کاری که خودمان انتخاب کرده‌ایم! به جای دست گذاشتن روی زخم و هم زدن درد اصلی و درد دل کردن برویم سر اصل موضوع!
از همین صفحه شروع کنیم که احتمالا خبرش به شما هم رسیده. اواخر هفته قبل بود که خبر رسید یکی از دکورهای فیلم محمد رسول‌ا... (ص) در استان بوشهر، در حال تخریب است و عنقریب است که مسؤولان امر، کاردک بردارند و همه آثار این دکور را از منطقه محو کنند. همین قضیه باعث شد که محمدصادق علیزاده قلابِ ژورنالیستی‌اش به موضوع گیر کند و برود سراغ موضوع و ببیند قضیه از چه قرار است. از خدا که پنهان نیست از شما هم پنهان نباشد که صابون مسؤولان این دکور و شهرک سینمایی چند ماه قبل به تن بچه‌های فرهنگی هم خورده بود و نیمچه اطلاعاتی را از مجاری غیررسمی درباره وضعیت نابسمان دکورهای این فیلم کسب کرده بودند. حالا هم این شما و این گزارش علیزاده!
صفحه 12 هم آذر مهاجر رفته سراغ یک عکاس آمریکایی که دست به ابتکار جالبی زده. عکاسی که در حین ور رفتن ملت با گوشی‌های همرا‌هشان از آنها عکاسی کرده و در ادامه به مدد نرم‌افزارهای ویرایش عکس، تلفن‌همراه را از عکس حذف کرده و لحظات جالبی خلق کرده که همه را به تامل وا می‌دارد.
صفحه 11 هم طبق معمول در قرق سازمان آگهی‌هاست ولی ساناز قنبری، خبرنگار سینمایی گروه از همان نیم‌صفحه هم استفاده کرده و راجع به یکی از فیلم‌های روی پرده حرف زده. در صفحه 10 هم یک نکته جالب را در مورد نمایشگاه کتاب 97 و 98 بررسی کرده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها