چند روز پیش یکی از بازیگران معروف سینما در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد برای بازی در یک نقش مجبور به 20 کیلو کاهش وزن آن هم در طول چهار ماه شده و این اتفاق را مدیون رژیم آبمیوه است.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳۳

راستش از زمانی که رژیم را شروع کردم حدود پنج ماه می‌گذرد و به نظرم هشت کیلو کاهش وزن خیلی هم بد نیست. اما باید اعتراف کنم نسبت به رژیم آبمیوه هم نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم و شاید آن را برای یک بار هم که شده امتحان کنم.
طرفداران این رژیم بر این باورند تجمع سموم در بدن موجب تضعیف سیستم دفاعی می‌شود و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد، درصورتی که رژیم آبمیوه نقش سم‌زدایی دارد و نه‌تنها باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام می‌شود بلکه جلوی بروز بیماری‌های قلبی، عروقی را هم می‌گیرد.
در عین حال پیروی از این رژیم کار سختی نیست؛ فقط باید یک دستگاه آبمیوه‌گیری داشته باشیم و میوه‌ها را به دستگاه بسپاریم. البته رژیم آبمیوه اصول خاص خود را دارد. به عنوان مثال افراد تازه‌کار باید از مصرف روزانه یک لیوان آبمیوه طبیعی شروع کنند و طی چند روز همه کالری مورد نیاز روزانه‌شان را از طریق نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی متنوع و آب سبزیجات و صیفی‌جات تامین کنند. این در حالی است که به گفته متخصصان تغذیه طرفدار این نوع رژیم، درست است که مصرف آبمیوه ویتامین‌های لازم برای بدن را تامین می‌کند و باعث نشاط و شادابی می‌شود، اما در دوره‌های زمانی طولانی (مثلا بیش از پنج روز متوالی) نباید رژیم آبمیوه بگیریم و پیروی از این رژیم تا حداکثر دو سه روز در ماه مجاز است؛ البته به شرطی که اضافه‌وزن ما بیش از ده کیلوگرم باشد، بیماری خاصی نداشته و کاملا سالم باشیم.
در مقابل مخالفان سرسخت رژیم آبمیوه می‌گویند بدن ما برای پاک شدن و سم‌زدایی نیازی به کمک ندارد، چرا که کلیه‌ها، کبد و مثانه این کار را بخوبی انجام می‌دهند. از طرفی هرچند رژیم آبمیوه باعث لاغری می‌شود، اما به دلیل تامین‌نشدن تمام نیازهای بدن قطعا دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

پریسا اصولی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها