کد خبر: ۱۱۹۲۹۵۴
راهنمای خرید کامیونت‌های جک

سال‌ها قبل از این‌که خودروهای سواری جک وارد ایران شوند، ماشین‌های سنگین جک تحت عنوان کامیونت جک توسط شرکت آرین دیزل به ایران وارد می‌شدند. کمپانی جک از سال 1964 فعالیت خود را با ساخت کامیون و خودروهای سنگین آغاز کرد.

پس از به‌دست آوردن تجربه‌های بسیار در ساخت این نوع از خودروها، کامیونت‌های جک به دلیل کیفیت ساخت بالایی که داشتند شهرت جهانی پیدا کردند. به همین دلیل نیز در اکثر کشورهای آسیایی این کمپانی را به بیشتر به‌عنوان سازنده کامیون می‌شناسند. لازم به ذکر است که کامیونت‌های جک به کامیون‌های کم استهلاک و اقتصادی معروف هستند.

در حال حاضر کمپانی جک تنها کمپانی سازنده کامیونت در جهان است که کامیونت‌هایی با تناژ باری بسیار متنوعی دارد. در ایران نیز انواع این کامیونت‌ها با تناژ باری متنوع موجود است و می‌توان گفت در حال حاضر درصد بسیاری از نقل و انتقالات باری داخل شهری با کامیونت‌های جک انجام می‌شود. آگهی های خرید و فروش کامیونت های جک دست دوم و صفر در سایت دیوار موجود است.

شما با مراجعه به این سایت به راحتی می توانید مدل مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید. اما قبل از آن در ادامه قصد داریم با بررسی انواع این خودروها یک راهنمایی برای خرید کامیونت‌های جک را در اختیار شما قرار دهیم.

کامیونت جک 5 تن

این نوع از کامیونت که کمتناژ‌ترین کامیونت جک در ایران محسوب می‌شود، درواقع توانایی تحمل 5.6 تن بار را دارد. این کامیونت طراحی نسبتاً قابل قبولی داشته و استانداردهای به‌روز در طراحی آن رعایت شده است.

این خودرو قدرتمند در تست‌های رانندگی مختلف ازجمله تست مسافت 1000,000کیلومتری در شرایط جاده‌ای لغزنده، سرد، مرطوب و کوهستانی قابلیت‌های بالای خود را جهت تحمل شرایط آب و هوایی و جاده‌ای سخت نشان داده است. این موضوع نشان می‌دهد خرید کامیونت 5 تن جک برای مسیرهای بین‌شهری نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

علاوه بر این سیستم‌های به کار گرفته‌شده در این کامیونت باعث شده تا در مسیرهای کوهستانی و درشیب‌های طولانی فشار روی ترمز چرخ‌ها کم شود و سطح ایمنی بالاتر رود. سیستم تعلیق نرم این خودرو با میله‌های تثبیت‌کننده طولی و نیز فرمان هیدرولیک آن رانندگی با کامیونت 5 تن جک بسیار راحت کرده است. این خودرو با موتور 2.8 لیتری که دارد 3600 اسب بخار نیرو و 2800 نیوتون متر نیز گشتاور تولید می‌کند. ترمزهای جلو دیسکی این خودرو عملکرد ترمز را سریع‌تر کرده است.

کامیونت 6 تن جک

این مدل از کامیونت‌های جک که به‌تازگی توسط آرین دیزل در ایران مونتاژ می‌شوند جزو مهم‌ترین محصولات این شرکت هستند. دلیل محبوبیت کامیونت 6 تن جک را می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن و قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبای اروپایی در بازار نسبت داد.

بدنه کامیونت 6 تن جک با محاسبات دقیق و فیزیکی برای افزایش ایمنی راننده در هنگام تصادفات و ضربه‌های شدید طراحی شده است. علاوه بر این در ساخت قسمت کابین جلو و داخل درب‌های خودرو از فولاد ضدضربه استفاده شده است تا امنیت سرنشینان این خودرو نیز به حد بالایی برسد. کامیونت 6 تن جک طوری طراحی شده تا با لایه فنر کمتر تحمل بار بیشتری را داشته باشد. این موضوع برای کاهش وزن خودرو اهمیت بسیاری دارد.

کامیونت 6 تن جک با موتور 3.8 لیتری خود 2600 اسب بخار نیرو و 1200 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. بااینکه گشتاور این خودرو کمتر از کامیونت 5 تنی می‌باشد، اما با تناژ بار متوسطی که دارد، کارایی آن نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است. به همین دلیل خریدوفروش کامیونت 6 تن جک نسبت به مدل‌های دیگر آمار بالاتری دارد.

کامیونت 8 تن جک

یکی از بارزترین ویژگی‌های کامیونت 8 تن جک موتور قدرتمند و پیشرفته این خودرو است. موتور این خودرو در آمریکا و توسط معروف‌ترین کمپانی موتور سازی برای خودروهای سنگین طراحی شده است. از این موتور هم‌اکنون در سراسر جهان برای تولید انواع مختلفی از کامیون‌های قدرتمند استفاده می‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد کامیونت 8 تن جک هیچ‌گاه شما را در جاده و مسیرهای طولانی و سخت ناامید نخواهد کرد. خرید کامیونت 8 تن جک برای افرادی که در مناطقی با جاده‌های نا به سامان کار می‌کنند گزینه بسیار مناسبی است.

علاوه بر عملکرد خوب، این خودرو ازلحاظ ایمنی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کامیونت 8 تن جک اولین کامیونتی است که توانسته در تست تصادفات چین C-NCAP امتیاز کامل را به دست آورد. بنابراین می‌توان گفت کامیونت 8 تن جک ترکیبی فوق‌العاده از قدرت و ایمنی در کنار کاربرد بسیار بالا را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

اگر قصد خرید کامیونتهای جک را دارید بهتر است به سایت دیوار سری بزنید تا از قیمت مدل های صفر و دست دوم این خودرو ها اطلاع پیدا کنید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها