امســــــال برای کارگـــــران، کارمنـــــدان و بازنشستگان اصلا سال خوبی نبود و مدام با فشارهای اقتصادی روبه‌رو شدند. از ابتدای امسال نرخ ارز افزایش چشمگیری داشت و در بالای ده هزار تومان تثبیت شد. هرچند اکنون دلار به قیمت حدود 11 هزار تومان در بازار معامله می‌شود اما به دلیل مبهم بودن وضعیت بازار در ماه‌های آتی هیچ کالایی ارزان نشده و این به معنای کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری، کارمندان، بازنشستگان و همه کسانی است که درآمد ثابت دارند.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۰۶

در این راستا دولت اعطای بسته حمایتی را در برنامه خود قرار داد تا به صورت میانگین به هر خانواری که زیر سه میلیون تومان درآمد دارد، حدود 200 هزار تومان پرداخت شود. رقم تعیین‌شده از سوی دولت بسیار کم است اما می‌تواند روزنه امیدی باشد. درنتیجه همه اقشاری که دولت اعلام کرده باید مشمول دریافت این سبد حمایتی شوند.
اکنون 13 میلیون کارگر داریم که بیشتر آنها حقوق زیر سه میلیون تومان دارند و دولت فقط 9000 میلیارد تومان برای پرداخت به همه اقشاری که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند، اعتبار اختصاص داده است. به نظر می‌رسد دولت در این زمینه گزینشی رفتار کند که این کار از عدالت به دور است. دولت وظیفه تأمین زیرساخت و همچنین بهبود محیط کسب‌وکار و ایجاد شغل برای همه اقشار جامعه دارد، اما در هیچ زمینه‌ای موفق نبوده است. در زمینه ایجاد شغل که نمی‌توانیم اظهارنظری داشته باشیم و در زمینه بهبود محیط کسب‌وکار هم مسؤولان بهتر از من می‌دانند. اقدام دیگر دولت کنترل نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی است که در این زمینه‌ها هم کارنامه قابل‌قبولی از خود ندارد، درنتیجه در خصوص پرداخت بسته حمایتی باید با تمام توان وارد عمل شود تا بتواند بخشی از اعتماد از دست رفته کارگران، کارمندان و بازنشستگان را به دولت برگرداند. مبلغی که دولت به عنوان بسته حمایتی در نظر گرفته با توجه به تورمی که در جامعه به وجود آمده، بسیار ناچیز است و نباید گزینشی در پرداخت آن صورت گیرد. اکنون هزینه یک خانوار سه نفره حداقل بین 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش یافته، اما این خانوارها درآمد ثابت دارند و بدون این‌که تقصیری داشته باشند، اقتصادشان متزلزل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها