امروز چی داریم؟

کاغذ و ابراهیم هادی

خبر، اول هفته و آخر هفته نمی‌شناسد. مهم نیست شنبه اول هفته باشد که خبری اولویت صفحه فرهنگی را به خودش اختصاص بدهد یا آخر هفته، اما معمولا آخر هفته‌های روزنامه‌ها پر است از پیشنهادهای فرهنگی؛ این‌که چه بخوانیم و چه ببینیم و الی آخر. البته چند وقتی است این سنت نانوشته در مطبوعات هم چندان رعایت نمی‌شود، اما همین صفحه گزارش صادق علیزاده یک پیشنهاد آخر هفته‌ای در دل خودش دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۵۴

دبیر گروه فرهنگ و هنر ما در همین صفحه پرداخته است به علمدار کمیل شهید ابراهیم هادی، شهیدی که حالا چندسال است بزرگداشتش پر شور برگزار می‌شود و هنوز دوستدارانش هر سال همین وقت دور هم جمع می‌شوند و از او می‌گویند. این مراسم امسال در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود. همین بهانه‌ای شده است برای محمدصادق علیزاده تا مجموعه مطالبی در ارتباط با او و مراسم بزرگداشتش جمع و جور کند و در یک بسته در همین صفحه منتشر کند.
صفحه سینمای ایران هم امروز مهمان دوست داشتنی‌ای دارد. ساناز قنبری ما رفته است سراغ گوهر خیراندیش، بازیگر شیرین و کاربلد سینما و تئاتر ایران.
او امسال در جشنواره فیلم فجر با «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان حضور داشت؛ هر چند فیلم در نگاه منتقدان و البته تماشاگران توفیقی نداشت، اما حضورش در مراسم اختتامیه و خاطره‌اش حسابی نقل محافل بود و خیلی زود ویدئوی حرف‌های او در فضای مجازی دست به دست شد. اتفاقا ساناز قنبری هم در این ارتباط از او پرسیده و پاسخش هم شیرینی خاطره‌اش را دوچندان کرده است. گفت‌وگوی جمع و جوری از آب درآمده که خواندنش خالی از لطف نیست.
چند کادر آگهی ناچیز بهانه خوبی برای آذر مهاجر نیست که نخواهد از وضعیت نابسامان کاغذ در این روزها بنویسد. حتی وقتی درباره سوژه‌ای که قرار است گزارشش را بنویسد حرف می‌زند با حرارتی آغشته به عصبانیت از وضعیت پیش آمده کاغذ می‌گوید.
قصه گزارش مهاجر در صفحه ده امروز هم همین است. این‌که قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته 500 برابر شده است، یعنی بیش از هر کالای دیگری گران شده و هنوز کسی نمی‌داند دلیل این وضعیت عجیب و آشفته چیست. این ماجرا از اعتراض و بیانیه و... شروع و حتی به دسـتگیری سلاطین و وارد کننده‌های کاغذ هم رسید. با همه این اوصاف تغییری در قیمت کاغذ پیش نیامد و این احتمالا تیر خلاصی است بر پیکر نحیف صنعت نشر ایران. همین توضیح گزارش مهاجر هم نشان می‌دهد عصبانیتش پر بیراه نیست!
قرار است بتمن جدید سینما رونمایی شود. خبر رسیده شرکت برادران وارنر کار نگارش فیلمنامه بتمن تازه را در مراحل پایانی خود دارند. همین شده که کیکاووس زیاری در صفحه سینمای جهان رفته است سراغ گمانه‌زنی‌هایی درباره این‌که حالا بازیگر بتمن تازه کیست و چه تغییراتی را قرار است دراین قسمت ببینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها