جنگ استقلال و تراکتور بیرون از زمین شروع شد

دو طرف علیه داور!

روز جمعه استقلال و تراکتورسازی در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل به مصاف هم می‌روند. این بازی از آن جهت اهمیت دارد که دو تیم در کورس هستند و طبیعتا برد به آنها کمک زیادی می‌کند. استقلال تهران در بازی رفت موفق شد تراکتورسازی را شکست دهد و حالا تیم تبریزی در تلاش برای جبران آن باخت است. در آستانه این بازی اما حساسیت‌ها بالا گرفته و بحث‌هایی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۶۲

تیم تراکتورسازی در هفته هفدهم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران مساوی کرد. در این بازی یک پنالتی به نفع تیم تبریزی گرفته نشد. دوشنبه شب هم کارشناس برنامه 90 تایید کرد که داور مسابقه کاملا اشتباه کرده است. تراکتورسازی هم که از این مساله به‌شدت گلایه داشت بیانیه‌ای صادر کرد و موضع گرفت. آنها در این بیانیه نوشتند روح فوتبال پاک خدشه دار شد. این باشگاه در بیانیه خود نوشت کمک داور پشت دروازه با وجود اشراف کامل به داور در گرفتن پنالتی کمک نکرد. تراکتوری‌ها همچنین تاکید کردند: «حالا این ذهنیت مسموم در اذهان شکل گرفته که اراده‌ای برای جلوگیری از قهرمانی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر وجود دارد. آنچه مبرهن است، تبعات اشتباهات دنباله‌دار داوری در رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند ضربه‌های سهمگینی را به تیم‌های مدعی قهرمانی وارد نماید، کمااینکه نظیر این اتفاقات در لیگ‌های یازدهم و چهاردهم که علیه تیم تراکتورسازی به وقوع پیوست و اهالی فوتبال نیز بدان اذعان دارند، سرنوشت قهرمانی را عوض کرده و مانع از ثبت افتخار برای تیم محبوب پرشورها شد.» این باشگاه همچنین اشاره کرد در بازی با پرسپولیس هم گل صددرصد سالم آنها را آفساید گرفتند و کلا تاکید داشت باید به این وضعیت رسیدگی شود.
استقلالی‌ها اما از این بیانیه چیز دیگری برداشت کردند. آنها تصور کردند تراکتور این بیانیه را داده تا بتواند جو داوری را در بازی روز جمعه به نفع خود کند. به همین خاطر آبی‌ها هم دیروز بیانیه‌ای صادر کردند: «این مسابقه به هیچ وجه نباید تحت تاثیر اتفاقات اخیر فوتبال ایران و حواشی بوجودآمده قرار گیرد. به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها در حال شکل گیری است تا فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مسؤولان برگزاری مسابقات، کمیته داوران و... برای دیدار روز جمعه تحت تاثیر و فشار قرار گیرند. باشگاه استقلال همیشه و در همه حال به سلامت و توانمندی جامعه داوری کشور باور داشته و اطمینان دارد این قشر شریف و رکن اساسی فوتبال تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نخواهند گرفت.»
در همین حال بهتاج، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم واکنش نشان داد و اعلام کرد: «همه دیدند که در بازی با نساجی حق با بود. ما معتقدیم داوری‌ها به ضررمان بوده و همه هم دیدند در چند بازی از قضاوت داوران متضرر شده‌ایم. من در مورد این‌که حقی از تیمی ضایع شود و بعد بیانیه صادر کنند، کاری ندارم،‌ اما اگر حقی ضایع نشده باشد این اشتباه است. من فقط در مورد باشگاه تراکتورسازی می‌توانم صحبت کنم، اگر داوری‌ها به ضرر تیم‌مان بوده است،‌ این حق را داشته‌ایم که هم اعتراض و هم بیانیه صادر کنیم.»
به نظر می‌رسد حالا کار کمیته داوران و فدراسیون مشکل‌تر شده است، چراکه با بیانیه‌های صادر شده داور بازی به‌شدت زیر ذره‌بین خواهد بود و طبیعتا هر اشتباهی می‌تواند جو ورزشگاه یادگار امام(ره) را علیه داور کند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها