یک توپ طلا و کلی حاشیه

بالاخره اتفاقی که از چند ماه پیش هم می‌شد آن را پیش‌بینی کرد محقق گردید و لوکا مودریچ کروات بعد از کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا و بهترین بازیکن جام جهانی 2018 روسیه، با کسب 753 امتیاز برنده توپ طلای سال 2018 شد تا به سلطه ده ساله مسی و رونالدو پایان بدهد. قهرمانی با رئال برای سومین بار متوالی در لیگ قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی با کرواسی در جام جهانی2018 افتخارات مودریچ در یک سال گذشته بود که توپ طلا را برایش به ارمغان آورد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۷۹


خود مودریچ در صحبت‌هایی بعد از دریافت این جایزه با تشکر از هم تیمی‌‌هایش، در مورد آینده‌اش در مادرید هم صحبت کرد. در حالی که در تابستان شایعاتی مبنی بر رفتن او به اینتر شنیده می‌شد، او گفت: «دو سال از قراردادم باقی مانده و امیدوارم یک سال بیش از آن بازی کنم. باشگاه محبت زیادی به من نشان داده و دوست دارم اینجا بازنشسته شوم. خانواده من از حضور در مادرید لذت می‌برند و من هم می‌خواهم به لذت بردن از حضور در باشگاهی به این بزرگی ادامه دهم.»
از سوی دیگر، گرچه شایعه اعطای توپ طلا به مودریچ از مدت‌ها پیش شنیده شده بود، اما اعلام این خبر و مشخص شدن رده بازیکنان باز هم حواشی به همراه داشت. یکی از این افراد آنتوان گریژمان بود که با کسب ۴۱۴ رای در جایگاه سوم برندگان توپ طلا قرار گرفت. قهرمانی با فرانسه در جام جهانی، قهرمانی با اتلتیکو در لیگ اروپا و سوپرجام اروپا از جمله افتخارات گریژمان در یک سال گذشته بود و بر همین اساس برخی او را شایسته کسب این جایزه می‌دانستند. خود گریژمان با کنایه درمورد برنده این جایزه صحبت کرد و گفت: لیگ قهرمانان شاید از جام جهانی مهم‌تر باشد! با این حال من جام جهانی را با توپ طلا عوض نخواهم کرد.
کریس رونالدو پرتغالی هم بعد از مودریچ در جایگاه دوم قرار داشت، اما نکته جالب این بود که نه خودش و نه رسانه‌های پرتغالی در این مراسم حضور نداشتند. از دیگر حواشی این جایزه، مشخص شدن میزان آرای کشورها به هر بازیکن بود. در حالی که مسی در آرژانتین در رده سوم قرار داشت، در پرتغال رونالدو بالاتر از همه بود. در آمار کلی هم مسی در جایگاه پنجم قرار گرفت. این اولین بار از سال 2006 تاکنون است که نام مسی در بین سه نفر اول قرار نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها