امروز چی داریم؟

ازپرده سینما چه خبر؟

اکران سه فیلم تازه در سینماهای ایران سوژه مطلب علی رستگار برای صفحه سینمای ایران امروز است.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۸۵

در گزارش علی اشاره پر رنگی به ترکیب این سه فیلم شده است که ترکیب جذابی به نظر می‌رسد، «کلمبوس» کمدی تازه هاتف علیمردانی است که البته او را با فیلم‌های اجتماعی و اغلب تلخی مثل «کوچه بی‌نام» و «آباجان» می‌شناسیم. همین نکته کافی است تا ببینیم چالش تازه این کارگردان در ژانری کاملا متفاوت چطور از آب درآمده است، ‌بخصوص این‌که بدانیم بعد از حرف‌های نتانیاهو در سازمان ملل و اشاره او به تورقوزآباد این کارگردان اشاره‌های پررنگی به این موضوع در فیلمش هم داشته است. «میلیونر میامی» هم دیگر فیلم تازه اکران شده ساخته مصطفی احمدی است که در مقام کارگردان فیلم موفق «نزدیک‌تر» را در کارنامه کاری‌اش دارد و حالا «میلیونر میامی» را با بازی حمید فرخ‌نژاد و صابر ابر راهی پرده سینماها کرده است.
و بالاخره فیلم تازه پیمان معادی یعنی «بمب؛ یک عاشقانه» هم اکرانش را به تازگی در سینماها آغاز کرده است. فیلمی اجتماعی و عاشقانه در بحبوحه جنگ تحمیلی و دهه 60 در ایران. هر چه به جشنواره فجر نزدیک‌تر می‌شویم تراکم اکران در سینما بیشتر می‌شود و حالا این سه فیلم با ترکیب محتوایی متفاوت شاید بتواند رونقی هر چند محدود به فروش سینماها هم بدهد.این گزارش را می توانید در صفحه 11 بخوانید.
گفت‌وگوی سالار عقیلی به بهانه سالروز تولدش با شبکه یک سیما هم موضوع اصلی صفحه 10 امروز است. خبرنگار ما نگاهی به این گفت‌وگو داشته و خیلی خوب آن را رصد کرده و نکته‌های جالب و گل درشتی از آن بیرون کشیده است. گفت‌وگویی عجیب و سراسر پر است از تعریف گفت‌وگو شونده از خود، البته این نوع گفتمان از سالار عقیلی تازه نیست و آنها که تنها فعالیت‌های رسانه‌ای او را دنبال کرده باشند می‌دانند این ادبیات از زبان این خواننده چندان هم عجیب نیست!
در صفحه سینمای جهان هم می‌توانید مطلبی در رابطه با تغییر نگاه اعضای آکادمی اسکار در انتخاب بهترین فیلم سال بخوانید. موضوعی که از آنجا جذاب می‌شود که بدانیم فیلم‌های نامتعارف هر سال انگار دل اعضای آکادمی اسکار را زده است و آنها هم دل در گرو فیلم‌های به اصطلاح هالیوودی دارند. «پلنگ سیاه»، ستاره‌ای متولد می‌شود» و حتی «مری پاپینز» از جمله این فیلم‌ها هستند. نه فقط تحلیلگران سینمایی، که حتی منتقدان هم عقیده دارند این فیلم‌های پرفروش و سرگرم‌کننده به احتمال زیاد فهرست نامزدهای جوایز امسال را پر خواهند کرد.
البته چه کسی است که نداند این اولین بار نیست چنین زمزمه‌هایی در پشت پرده مراسم اسکار
شنیده می‌شود.این مطلب را در صفحه 12 از دست ندهید.
در همین صفحه هم البته می‌توانید درباره نقاشان نابینا گزارش کوتاهی بخوانید. موضوعی که به بهانه نمایشگاه نقاشی مریم حیدرزاده تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها