رادیو در ایام‌ا... دهه مبارک فجر با 183 عنوان و 1179 تعداد برنامه در قالب ساختارهای مختلف و متنوع برنامه‌سازی به استقبال جشن 40سالگی انقلاب می‌رود. هر یک از برنامه‌سازان از زاویه‌ای تازه به سال‌های انقلاب نگاه کرده و تلاش داشتند تا بتوانند از این طریق نظر مخاطبان را جلب کنند. انعکاس جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر فجر، بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی‌درچارچوب مقایسه‌ای، بازخوانی روند توسعه کشور در متن بحران‌های تحمیلی، پخش نمایش‌هایی با زنده نگه داشتن خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی، آشنایی با جریان‌ها و شخصیت‌های انقلاب اسلامی و... مهم‌ترین محورهای این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد که در این ایام از شبکه‌های مختلف رادیویی روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۳۱

خانواده‌ای به نام ایران
برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» که با همکاری مراکز استان‌ها تهیه شده است در ایام دهه فجر هر روز نقش یکی از استان‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و وضعیت آن را در 40‌سالگی انقلاب بررسی می‌کند. ویژه برنامه «صبح انقلاب» به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر می‌پردازد. برنامه ساده مثل صبح با اجرای حسین خدادبیگی روز 22 بهمن با ایجاد فضایی حماسی، مردم را برای حضور در راهپیمایی دعوت می‌کنند. روی دیگر تاریخ با اجرای خسرو معتضد جمعه 19 بهمن ساعت 17 به تفاوت نگاه قبل و بعد از انقلاب، چهل ستون، ایران ساز، پیشران و دیروزنامه از دیگر برنامه‌های رادیو ایران است.

فانوس رادیو گفت‌وگو
برنامه فانوس در پاسخ به شبهات القایی رسانه‌های بیگانه درخصوص کارآمدی، مشروعیت و ماهیت انقلاب و نظام اسلامی و همچنین تبیین دستاوردهای مردم‌سالاری دینی در کشور روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود. چشم‌انداز آفتاب با بررسی دستاوردها و آثار نهادهای مولود انقلاب اسلامی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد و ... با حضور مسؤولان این نهادها در قالب گفت‌وگو‌های نرم و صمیمی پخش می‌شود. جنگ تا جنگ با بررسی بیش از 20 حوزه تهدیدات نرم و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته و چگونگی پیروزی نظام بر این تهدیدات در طول 40 سال تقدیم مخاطبان می‌شود. تا فتح فردا، منشور تلاش، عصر خمینی، روز و شب و هنگامه سربلندی در این ایام از رادیو گفت‌وگو روی آنتن می‌رود.

شنیدنی‌های انقلاب در فرهنگ
ویژه‌برنامه کافه انقلاب به بیان روایت تاریخی انقلاب از زبان مردم و انقلابیون می‌پردازد. شنیدنی‌های انقلاب با اجرای بهروز رضوی با مرور شنیدنی‌های پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. بررسی تئاتر 1397- ویژه جشنواره بین الملی تئاتر فجر - در ویژه‌برنامه تماشاخانه فجر صورت می‌گیرد. این شبکه رادیویی در ویژه‌برنامه سپیده رهایی به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و انعکاس حضور پرشور مردم در راهپیمایی می‌پردازد. مسابقه 97-57 نیز باموضوع تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادها و دستاورد‌های فرهنگی-تاریخی پس از پیروزی انقلاب پخش می‌شود.

جاده جنگ در نمایش
جاده جنگ با محوریت انقلاب و دهه فجراست که از رادیو نمایش پخش می‌شود. نمایش طاهره 18 بهمن، نقل و شیرینی 19 بهمن، نمایش کوچ 21 بهمن و 22 بهمن سه نمایش انتظار، پرونده گمشده و نفس آخر پخش می‌شود.

گلباران ورزش
گلباران با موضوع گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو ورزش پخش می‌شود. یاد ایام ویژه‌برنامه دهه فجر با موضوع شرح اتفاقاتی که در 11 روز انقلاب سال 57 افتاده است که روز 22 بهمن روی آنتن می‌رود. روز اتحاد به انعکاس حضور اهالی ورزش می‌پردازد.

صبا و اقتصاد
این شبکه رادیویی در برنامه‌های صبا هنگ، همپای صبا، عصر صبا و صبح صبا به تبریک و پخش موسیقی‌های دهه فجر می‌پردازد. همچنین روز 22 بهمن در ویژه‌برنامه اینجا ایران است، ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن از تحولات اقتصادی آینده و تحلیل حضور مردم در راهپیمایی صحبت می‌شود.

رادیو قرآن و فجر نور
این برنامه ویژه بررسی دستاوردهای 40 ساله انقلاب است که با حضور مسؤولان قرآنی با موضوع اصول قرآنی انقلاب اسلامی پخش می‌شود. فجر نور ویژه‌برنامه رادیو قرآن در روز 22 بهمن است.

سمفونی جوونی در رادیو جوان
رادیو جوان با ویژه‌برنامه اینجا شب نیست به موضوع دهه فجر می‌پردازد. پنج ویژه‌برنامه مینای مهتاب، نت عاشقی، نوبت عاشقی، سی و دو و سمفونی جوونی به موضوع موسیقی ویژه برنامه دهه فجر می‌پردازد.

روزنگار انقلاب اسلامی
ویژه برنامه‌ روز نگار انقلاب اسلامی با محوریت یادآوری وقایع مهم روز‌های انقلاب از رادیو سلامت پخش می‌شود. 22 بهمن ویژه‌برنامه‌ای است که از محل برگزاری راهپیمایی 22‌بهمن به صورت زنده پخش می‌شود که شامل گزارش‌های مردمی از حضور در راهپیمایی این روز و جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

2 رادیو آوا و پیام
این دو شبکه رادیویی ضمن بزرگداشت ایام دهه فجر به گرامیداشت دهه فجر در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، دعوت به راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، پخش موسیقی‌های ملی میهنی و پخش آنونس دعوت به راهپیمایی می‌پردازد.

ذره‌بین رادیو تهران
ذره‌بین در گفت‌وگو با مسؤولان و پژوهشگران در عرصه 40 سالگی انقلاب به این مهم می‌پردازد. مسابقه 57 که یک مسابقه تلفنی با طرح سوالاتی از رویدادهای با نشاط در 40 سالگی انقلاب است هم از دیگر برنامه های رادیو تهران است.

«ایرانِ سربلند» در معارف
برنامه شب پیروزی به اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازد. برنامه ایران سربلند به بررسی 40 سال دستاورد انقلاب،‌ فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نگاهی بر دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی پخش می‌شود. مسابقه رادیویی ایران ما به منظور تبیین دستاوردهای وآرمان‌های انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود. سخنرانی اندیشمندان و شهدای انقلاب با موضوع انقلاب را می‌توانید در ویژه‌برنامه سخن انقلاب بشنوید. مستند دلیل آفتاب، حیات طیبه و امتداد دیگر برنامه‌های رادیو معارف برای این ایام است.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها