جشنواره‌گردی

مانند هر سال حواشی و اتفاقات جشنواره فیلم فجر بعضا پررنگ تر از متن هستند. حاشیه‌هایی که در روز ششم از اکران سه فیلم (یلدا ـ جمشیدیه ـ مردی بدون سایه) در سینمای رسانه‌ها با تم اصلی قتل و قصاص آغاز می‌شود و به ماجرای ادعای برخی خبرنگاران مبنی بر محافظه کار بودن مجری نشست‌ها (محمود گبرلو) در نخواندن تمام سؤالات مطرح شده ختم می‌شود. مهم‌ترین و تازه‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۲۰

فیلم‌هایی در شأن
40 سالگی انقلاب
نادر طالب‌زاده که در جریان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه حضور یافته بود، در گفت‌وگوی کوتاهی دیدگاه خود را درباره سینمای ایران و جشنواره سی و هفتم بیان کرد. این فیلمساز در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در پاسخ به این سؤال که سینمای ایران در 40سالگی انقلاب اسلامی چقدر توانسته به اهداف انقلاب نزدیک شود گفت: «انصافا به خوب جایی رسیده‌ایم و من از بین این چند کاری که دیده‌ام همه در فرم و محتوا خوب بودند. در این 40سال بدون هیچ اغراقی تکاملی در سینمای ایران اتفاق افتاده است.»

پایان فیلم گنگ نیست
نشست خبری فیلم «مردی بدون سایه» با حضور علیرضا رئیسیان (کارگردان و تهیه‌کننده) و عوامل فیلم با اجرای محمود گبرلو در آخرین سئانس از ششمین روز از جشنواره برگزار شد. نشستی که در نوع خود جالب بود.
علی مصفا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که به دلیل رقابتی بودن جشنواره چرا بازی‌های شما در این دوره یکنواخت است جواب داد: جشنواره مسابقه ورزشی نیست. یعنی باید در یک فیلم یک جور اظهار تعجب می‌کردم و در این فیلم طور دیگر؟!
رئیسیان نیز درباره پرسشی مبنی بر پایان گنگ فیلم گفت: پایان فیلم روشن است و گنگ نیست .

«تختی» دست مریزاد دارد
محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی ایران در سینما آزادی به تماشای فیلم «غلامرضا تختی» نشست و از تماشای آن بسیار لذت برد. این پیشکسوت کشتی ایران درباره روایت بخش‌هایی از زندگی جهان‌پهلوان تختی گفت: آقا تختی همیشه برای مردم اسطوره بوده و هست و پرداختن به زندگی او در فیلمی سینمایی قطعا جذاب است و خوشحالم بالاخره فیلمی درباره او ساخته شد که در آن هنرمندانه به زندگی جهان پهلوان تختی نگاه شده. آن‌طور که ایسنا گزارش داده، طالقانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بااشاره به زندگی غلامرضا تختی در این فیلم خاطرنشان کرد: با دیدن این فیلم، خیلی‌ها با ابعاد شخصیتی او آشنا می‌شوند و پاسخ پرسش‌هایشان را می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها