بارسا - رئال، ساعت 12 امشب در ورزشگاه نیوکمپ

ال کلاسیکوی بامـــــدادی

وقتی بعد از قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی کوپا دل ری یا همان جام حذفی اسپانیا، مشخص شد که رئال و بارسا باید در این مرحله با هم بازی کنند، فوتبال دوستان بیش از همه از این قرعه خوشحال شدند.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۶۸

آنهایی که یکی از لذت‌های بزرگ زندگی‌شان نشستن پای تلویزیون و دیدن 90 دقیقه هیجان فوتبالی فارغ از تمام مشکلات روزمره است، حالا در یک ماه آینده باید حداقل 270 دقیقه از این دست هیجان‌ها را تجربه کنند. در یک ماه آتی بارسا و رئال دو بار در جام حذفی و یک بار در لالیگا به مصاف هم می‌روند که اولین پرده از این نمایش سه گانه، امشب در نیوکمپ برگزار می‌شود.
بارسا گرچه در حال حاضر روزهای خوبی را در لالیگا می‌گذراند و با تیم دوم 6 امتیاز فاصله دارد، اما طی چند روز اخیر، نبود دو ستاره به نگرانی اصلی این تیم و والورده تبدیل شده است. لیونل مسی در بازی این هفته بارسا مقابل والنسیا با دو گل زد و مانع شکست تیمش شد، اما مصدومیت او در نیمه دوم به یک نگرانی نزد بارسایی‌ها تبدیل گردید. طی روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد رسیدن مسی به این بازی در رسانه‌ها منتشر شده است. تازه‌ترین خبر در این زمینه را نشریه اسپورت کاتالونیا داد و نوشت که مسی برای حضور در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل رئال آمادگی لازم را دارد.
بنا بر گزارش این نشریه اسپانیایی، با وجود آنکه مسی به دلیل احساس درد در پای راست خود در تمرینات چند روز اخیر بارسلونا حضور پیدا نکرد، اما وضعیت روحیه او برای مصاف با کهکشانی‌ها مثبت است و همه شواهد و قراین از محتمل بودن حضور او در اولین ال‌کلاسیکوی فصلش حکایت دارند. همچنین مسی دیروز تمریناتی را زیر نظر فیزیوتراپ‌های بارسلونا انجام داد تا شانس او برای حضور در اولین مصافش با رئال مادرید در فصل جاری افزایش پیدا کند. بارسا در فصل جاری در دو مقطع از او استفاده نکرد که البته نتایج متفاوتی داشت.
مسی در نیم فصل نخست لالیگا چند بازی مصدوم بود که به همین دلیل در بازی رفت مقابل رئال بازی نکرد. البته شاگردان والورده توانستند بازی رفت را بدون ستاره آرژانتینی با پیروزی 5 بر یک پشت سر بگذارند. بارسا بدون مسی هم توانست در لیگ قهرمانان اینتر را شکست دهد. در مقطع دومی که مسی برای بارسا بازی نکرد، به صلاحدید والورده بود که از او در مراحل قبلی کوپا دل ری مقابل لوانته و سویا استفاده نکرد. در هر دو بازی بارسا بازی رفت را با شکست پشت سر گذاشت، اما مسی در بازی‌های برگشت ستاره زمین بود و سند صعود تیم والورده را امضا کرد. دیگر مصدوم بارسا برای بازی امشب، عثمان دمبله است که دوران نقاهت مصدومیت از ناحیه همسترینگ را پشت سر می‌گذارد و گفته می‌شود به احتمال زیاد به بازی امشب نمی‌رسد. البته بارسا یک غایب دیگر هم برای بازی امشب دارد که چندان برای والورده نگران‌کننده نیست. سیلسن که در بازی‌های جام حذفی درون دروازه بارسا می‌ایستد، این هفته مصدوم شد و حالا امشب ترشتگن گلر یک این تیم خواهد بود. بارسلونا امیدوار است که با پشت سر گذاشتن رئال در این مرحله، برای پنجمین فصل متوالی قهرمانی کوپا دل ری را به دست آورد.
در طرف مقابل، رئال تقریبا هیچ مصدومی ندارد و می‌خواهد عملکرد بدش طی چند سال گذشته در جام حذفی را جبران کند. رئال که در لالیگا سوم است و 8 امتیاز با بارسا صدرنشین فاصله دارد، آخرین قهرمانی‌اش در کوپا دل‌ری به فصل 14-2013 باز می‌گردد. البته رئالی‌ها در چند بازی اخیر خود در نیوکمپ عملکرد خوبی نداشته‌اند و از 6 بازی گذشته 5 بازی را با شکست به پایان رسانده‌اند. با این حال، شاگردان سولاری چهار بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و کریم بنزما به ستاره اصلی این تیم تبدیل شده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها