طبق تحقیقی جدید، نخستین نوزاد حاصل از بارداری با رحم پیوندی متولد شده که اهداکننده آن فوت کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۴۶



به گزارش مهر، محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل از تولد نخستین نوزادی خبر داده‌اند که مادر او پیوند رحم انجام داده و اهداکننده این رحم فوت کرده است.
تقاضا برای اهدای رحم از افراد زنده و سالم کار مشکلی است و تاکنون این عمل کمتر از ۴۰بار انجام شده است. این عملیات به تولد ۱۱نوزاد از ۲۰۱۳ میلادی تاکنون منجر شده است.
اما استفاده از اعضای بدن فرد فوت شده، گزینه‌های انتخابی را برای بارداری زنان نابارور گسترش می‌دهد. این روند نیز در سال‌های اخیر ده‌بار آزمایش شده و هیچ تولدی در نتیجه آن گزارش نشده است.
به هرحال در نمونه جدید، دریافت‌کننده رحم یک زن ۳۲ ساله بدون رحم بود و فرد اهداکننده زنی ۴۵ ساله بود که به دلیل سکته فوت کرده بود.
چهار ماه قبل از پیوند، دریافت کننده رحم عملیات IVF را انجام داد و هشت تخمک بارور او فریز شدند. عملیات ۱۰.۵ ساعته پیوند در سپتامبر ۲۰۱۶ اتفاق افتاد و همه چیز صحیح انجام شد.
پنج ماه پس از این عمل هیچ نشانی از پدیده‌های غیرعادی یا رد عضو در بدن بیمار وجود نداشت. هفت ماه پس از انجام جراحی تخمک‌های بارور به بدن بیمار تزریق شدند و او باردار شد.
نوزاد پس از ۳۵هفته و سه روز با وزن 5/2کیلوگرم متولد شد. همچنین این نوزاد با عمل جراحی سزارین به دنیا آمد و رحم پیوند زده شده نیز از بدن بیمار برداشته شد. مادر و فرزند در سلامت کامل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها