جونینیو پرنامبوکانو برزیلی با 77 گل رکورددار گلزنی از روی ضربات کاشته است

سلطان بی‌رقیب ضربات آزاد

برای نسلی که طی یک دهه اخیر تمام رکوردها و موفقیت‌های دنیای فوتبال را فقط در دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی خلاصه کرده است، شاید باورش سخت باشد که یکی از رکوردهای فوق‌العاده در فوتبال خارج از دستان مسی و رونالدو است. در حالی که طرفداران این دو ستاره طی سال‌های اخیر گل‌های زیادی از آنها از روی ضربات آزاد دیده‌اند، اما نکته جالب اینجاست که رکورد گلزنی از روی ضربه آزاد در اختیار این دو نیست و به نام جونینیو پرنامبوکانو، ستاره‌های سال‌های نه چندان دور تیم ملی برزیل و باشگاه لیون فرانسه است.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۸۳

به همین بهانه سایت FourFourTwo مصاحبه‌ای با این ستاره انجام داده است. جونینیو با بیان این‌که تا 13 سالگی فوتسال بازی می‌کرد و بعد به زمین چمن روی آورد، در مورد الگوی خودش در زدن ضربات آزاد و این‌که این روزها کریس رونالدو را مبدع چنین ضرباتی می‌دانند، گفت: من سعی می‌کردم از روی ضربات آزاد مارسلینیو، بازیکن سابق کورینتیناس تقلید کنم. او اولین نفری بود که ضربات آزاد را ابتدا به سمت بالا می‌فرستاد و توپ با چرخشی عجیب به سمت دروازه حریف می‌رفت. بنابراین خود من هم مبدع این روش ضربه زدن نیستم.
او که با زدن 77 گل از روی ضربه آزاد، در این زمینه رکورددار است در مورد بهترین گلی که از این روش برای تیم‌هایش زده، می‌گوید: یکی از آنها زمانی بود که در واسکودوگاما بازی می‌کردم و در خانه ریورپلاته در نیمه‌نهایی لیبرتادورس یک بر صفر عقب بودیم. از فاصله 22 متری و از روی ضربه آزاد گل صعود تیم را زدم و در همان سال قهرمان جام شدیم. در زمان حضور در لیون هم در لیگ قهرمانان و از فاصله دور گلی به اولیور کان، گلر بایرن مونیخ زدم که برایم بسیار لذت‌بخش بود.
نظر او در مورد بهترین ضربه آزاد زن حال حاضر دنیا هم این است: در کنار مسی و رونالدو که بی‌شک یکی از بهترین‌ها در این زمینه هستند، میرالم پیانیچ، هافبک یووه هم این ضربات را با تبحر و زیبایی خاصی می‌زند. او در مورد بهترین ضربه آزاد که تاکنون دیده، این‌طور گفت: به نظرم بهترین ضربه آزاد دنیای فوتبال را روبرتو کارلوس در سال 1997 وارد دروازه فرانسه کرد. از آن زمان تاکنون بازیکنان زیادی سعی کردند چنین ضربه‌ای بزنند که توپ با قوس عجیب و فراوان وارد دروازه شود. اما هنوز مثل این گل به ثمر نرسیده است.

رکوردشکنی مسی در ضربات آزاد

در شب پیروزی 4 بر صفر بارسا مقابل اسپانیول در داربی کاتالونیا، باز هم این نام لیونل مسی بود که بیش از همه سرزبان‌ها افتاد. زدن دو گل از روی ضربه آزاد و دادن یک پاس گل نشان داد این ستاره آرژانتینی باز هعم نقش اول پیروزی تیمش بوده است. علاوه بر این، او توانست رکوردهایی جدیدی در این بازی به نام خود ثبت کند.
به گزارش آس، با دو گل بازی شنبه‌شب حالا مسی در پنج سال اخیر در لالیگا ۱۹ گل از طریق ضربه آزاد به ثمر رسانده است. به این ترتیب او بیش از هر تیم حاضر در پنج لیگ برتر اروپایی از این طریق گلزنی کرده است. از ژانویه سال ۲۰۱۴ تا امروز بارسلونا ۲۴ گل (۱۹ گل مسی) از این روش به ثمر رسانده است. یوونتوس با ۱۸، لیون، رئال‌مادرید و رم با ۱۴، بایرن مونیخ با ۱۳، سامپدوریا، موناکو و پاری‌سن ژرمن با ۱۲ و چلسی، لیورپول و میلان با ۱۱ گل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها