گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی تنیس که به بدرقه کی‌روش رفت

قدرش را بعدا می‌دانند

همان روزی که کارلوس کی‌روش ایران را ترک کرد یک نفر به بدرقه‌اش رفت که شاید چهره‌اش برای عموم مردم چندان آشنا نبود، اما آنهایی که ورزشی هستند به خوبی او را می‌شناختند. اتفاقا کارلوس کی‌روش هم حسابی او را تحویل گرفت و برای دقایقی با هم گپ زدند. او سعید احمدوند بود؛ سرمربی تیم ملی تنیس که رابطه خوبی با سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران داشت. با این حال برای خیلی‌ها عجیب بود که چرا احمدوند برای بدرقه کی‌روش به فرودگاه رفته بود. با سرمربی تنیس تماس گرفتیم تا خودش در این باره توضیحات لازم را بدهد.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷۴

حضور شما در فرودگاه. یک اتفاق خیلی جالب بود. اصلا چرا برای بدرقه رفته بودید؟
خب من مدت‌هاست که با کی‌روش دوست هستم و این دوستی به‌واسطه دوستی من با آرین قاسمی به وجود آمد، چون آرین از دوستان نزدیک من است. در هر صورت چون دوست هردو بودم وظیفه خودم دانستم که به فرودگاه بروم.
نترسیدید که به شما بگویند کی‌روش وند و ...؟
(با خنده). نه آقا. من طرفدار کی‌روش بودم و هستم. متاسفانه یک‌سری اتفاقات در ورزش ما می‌افتد و عموم هم روی موج آن سوار می‌شوند و دیگر نمی‌شود قصه را جمع و جور کرد. خیلی‌ها که منتقد او بودند قطعا از نزدیک با کی‌روش برخورد نداشتند. او چیزهای زیادی برای یاد دادن به آدم‌ها دارد. حتی حرف زدنش هم نوعی آموزش است. فقط می‌توانم بگویم که برای فوتبالی‌ها حیف شد که چنین مربی با دانشی را از دست دادند.
خودش هم اهل تنیس بود؟
به‌شدت. اتفاقا چند بار از او دعوت کردیم تا به اردوی تیم ملی بیاید اما فرصت نشد.
شما در حالی از کی‌روش حمایت می‌کنید که خیلی‌ها حتی به بدرقه‌اش هم نیامدند.
من نه فوتبالی هستم نه این‌که در این ماجراها دخالتی داشتم، اما ورزشی هستم و به خوبی شرایط را درک می‌کنم.کی‌روش یک مربی درجه یک و استاندارد بود و هر چیزی که می‌خواست مطابق استانداردهای روز بود نه بیشتر و نه کمتر. خب خیلی‌ها بی‌اخلاقی کردند و به او گفتند دلال، اما زمان خیلی چیزها را مشخص می‌کند. کی‌روش جنتلمن بود و قدم به قدمی که برداشت برای فوتبال ایران و برای پیشرفت ورزش مملکت ما بود.
در این دیدار به شما چیزی هم گفت؟
دعوتم کرد تا در پرتغال با هم تنیس بازی کنیم. گفت در ایران که فرصت نشد، اما حتما یک روز به لیسبون بیا تا با هم تنیس بازی کنیم.
اما او که دارد به کلمبیا می‌رود.
اتفاقا همین را به او گفتم. گفتم شما که به کلمبیا می‌روید آن وقت من را به لیسبون دعوت می‌کنید که گفت می‌خواهم چند روز استراحت کنم و پس از آن راهی کلمبیا شوم.
... و حرف آخر؟
ممنونم، فقط یک چیز را بگویم. ما ایرانی‌ها عادت داریم که همه چیز را خیلی زود قضاوت کنیم. این کار درست نیست. ساختاری که کی‌روش برای فوتبال ما تعریف کرده با هیچ چیزی قابل قیاس نیست. قبول دارم که او هم ممکن است بعضی جاها تند رفته باشد و باید رفتارش را مدیریت می‌کرد، اما یک چیز را بگویم که شاید کمتر کسی بداند.من به هر کدام از همکاران شما که با من تماس گرفته‌اند این را گفته‌ام. او پاداش‌هایی را که می‌گرفت برای خودش بر‌نمی‌داشت. این را مطلع هستم. شنیدم که همه آنها را به ماساژورها، تدارکات و بنگاه‌های خیریه می‌داد چون صد هزار دلار و ارقامی اینچنینی برای کی‌روش پولی نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها