بعد از درخواست پارلمان انگلیس برای تغییر توافق برگزیت مقامات اروپایی در موضعگیری‌های مختلف واکنش تندی را به این درخواست نشان داده و آن را غیرممکن دانستند.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹۰

نمایندگان پارلمان بریتانیا روز سه‌شنبه به تغییر توافق برگزیت از سوی ترزا می‌ رای مثبت داده بودند.
به گزارش تسنیم، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی بعد از رای‌گیری پارلمان لندن سریعا مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد و سخنگوی وی نیز گفت: طرح موسوم به Backstop بخشی از توافق خروج است و این توافق نمی‌تواند مجددا مورد مذاکره قرار گیرد. شورای اروپایی در ماه دسامبر هم در این نکته موضع آشکاری داشت.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم در واکنش به این درخواست پارلمان لندن اظهار داشت که توافق انجام‌شده درباره برگزیت بهترین توافق ممکن است و مجددا قابل مذاکره نیست.
دولت ایرلند هم بر لزوم پایبندی به توافق برگزیت در فرم فعلی آن تاکید کرد.
این درحالی است که بعد از رای‌گیری روز سه‌شنبه قرار است در این اوضاع آشفته ترزا می ‌به بروکسل سفر کرده و دور جدیدی از گفت‌وگوها را آغاز کند.
در همین رابطه بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست کرد از مذاکرات مجدد درباره برگزیت اجتناب نکند.
یکی از نمایندگان محافظه‌کار انگلیس نیز اظهار کرد اگر بروکسل درخواست انگلیس را رد کند خطر وقوع برگزیت سخت را ایجاد می‌کند.
اتحادیه اروپا باید بفهمد که اگر قرار است توافق برگزیتی شکل گیرد باید تسلیم شود و کوتاه بیاید. در این میان کارشناسان می‌گویند انگلستان سه راه پیش روی خود دارد. یکی این‌که بکوشد راه مذاکره با اروپا را باز کرده و رهبران اتحادیه اروپا را یک بار دیگر به مذاکره بر سر نسخه جدیدی از برگزیت متقاعد سازد.
راهی که به نظر نمی‌رسد سرانجامی داشته باشد. دوم این‌که با به بن‌بست رسیدن ترزا می، جرمی کوربین ایده خود در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس و برگزاری مذاکرات جدید با اروپا (از سوی دولت بعدی) را پیگیری کند. سوم این‌که پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی مجدد را در انگلستان به اجرا بگذارند. تا کنون رهبران حزب کارگر با برگزاری مجدد همه پرسی در انگلستان موافقت کرده اند اما ترزا می می گوید به همان
همه پرسی پیشین پایبند است و نمی خواهد رای قبلی مردم را نادیده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها