به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. اندیشه‌های سبز و طبیعت دوست این هفته نیز فعال بودند و جلوه‌های زیبایی از یاری‌رسانی به طبیعت ایرانمان را به نمایش گذاشتند. ما نیز به رسم هر هفته در جام‌جم؛ رسانه حامی فعالان محیط‌زیست، گزارش این قرار سبز و تلاش محیط‌زیستی بچه‌های این سرزمین را منتشر کردیم.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۲۴

اعضای شورای شهر هم طبیعت دوست می‌شوند
این هفته گروه زیست‌محیطی صبا و باشگاه کوهنوردی اوج بادرود در برنامه کوهپیمایی خود به کوه گنبد باز نطنز در استان اصفهان و پاکسازی این منطقه توانستند عضو شورای اسلامی شهر بادرود را هم با خود همراه کنند.


کرمانشاهی‌های طبیعت‌دوست
دانش‌آموزان یکی از دبستان‌های ثلاث باباجانی کرمانشاه در هفته گذشته آموزش‌های مربوط به تفکیک کاغذهای باطله از سایر زباله‌ها را فرا‌گرفتند. طبیعت اطراف این شهر هم توسط طبیعت‌دوستان از زباله پاکسازی شد.


اجرای تور محیط‌زیستی در لرستان
یک تور گردشگری طبیعی در لرستان توسط تور گردشگری بلوط برگزار شد و ۱۲۰ گردشگر کرمانشاهی که به خرم‌آباد رفته بودند، در بام شهر خرم‌آباد و در کنار مظفر افشار، پدر بلوط ایران، نهال کاشتند. یک همایش پیاده‌روی خانوادگی هم با شعار حمایت از محیط‌زیست در پلدختر لرستان برگزار شد.


خوزستانی‌ها هم پرکار حاضر شدند
بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز خوزستانی در هفته‌ای که گذشت، آموزش‌های محیط‌زیستی و مفاهیم آن را فرا گرفتند. دوچرخه‌سواری در بهبهان و اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی مشارکتی با رفتگران طبیعت از برنامه‌های این شهرستان بود.


سرمایه‌گذاری گیلانی‌ها روی دانش‌آموزان
آموزش مفاهیم محیط‌زیستی در دبستان شهید زکی‌پور رحیم‌آباد گیلان با رویکرد ترویج آموزش محیط‌زیستی صورت گرفت. مراسم ویژه‌ای هم برای روز هوای پاک در مدرسه حضرت زینب شهر کیاشهر برگزار شد. برنامه‌های آموزشی کارگروه اکوتوریسم موسسه محیط‌زیستی سرزمین ایده‌آل ما و پروژه بذرکاری از طریق اهدای مدادهای سبز به دانش‌آموزان در مدرسه سبز سمای لاهیجان از دیگر برنامه‌های طبیعت دوستان گیلان بود.


بیابان‌زدایی در زرند کرمان
به کوشش گروه کوهنوردی مهتاب کویر زرند در استان کرمان، برنامه کاشت بادام کوهی و انغوزه (بومی منطقه) و همچنین پاکسازی مسیر کوهنوردی از زباله انجام گرفت. بیابان زدایی و کمک به رشد گیاهان بومی منطقه از اهداف این گروه است.


فارسی‌ها کم نمی‌آورند
برنامه ۱۸۵ تشکل پاکسازان طبیعت فارس، در هفته هوای پاک با حضور جمع کثیری از شهروندان شیرازی با پیاده‌روی در پارک سرسبز خیابان چمران همراه بود. برنامه پاکسازی اطراف امامزاده شاهرضا در دهچاه و ورودی این روستا در استان فارس برگزار شد. برنامه‌ای هم در شهرستان نیریز با محور حمایت از طبیعت اجرایی شد. نود‌و‌هشتمین برنامه انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید به کاشت دانه‌های جنگلی اختصاص یافت و طرح جنگلانه نیز در شهر سروستان اجرا شد.


اجرای پویش جمع‌آوری در بطری برای معلولان
به کوشش انجمن بانوان طبیعت‌دوست آبدانان و در راستای حفظ محیط‌زیست، پویش در بطری در دبستان شهدای دانش‌آموزی این شهر در استان ایلام اجرا شد و دانش‌آموزان اقدام به جمع‌آوری در‌بطری پلاستیکی کردند.


یک مسجد سبز طبیعت‌دوست در کردستان
انجمن پاژین بانه در راستای آموزش و آگاهی‌بخشی جوامع محلی، فیلم‌هایی محیط‌زیستی را در مسجد روستای رشید قلعه این شهر به نمایش گذاشت که با استقبال بی‌نظیر اهالی این روستا در استان کردستان همراه بود.

شیروانی‌های همیشه در صحنه
اعضای گروه طنین پاکبانان شیروان مثل هر هفته مسیر میدان انقلاب تا میدان شهدای این شهر در خراسان شمالی را با مشارکت همیاران و شهروندان شیروانی از زباله پاکسازی کردند.


تشکیل زنجیره همبستگی در بوشهر
در شهرستان‌های گناوه و دیلم استان بوشهر با هدف ایجاد همبستگی و هم‌اندیشی برای طرح ایده‌ها در برابر کاهش آلودگی هوا برنامه‌هایی اجرا شد، از جمله کوهپیمایی و تشکیل زنجیره همبستگی هوای پاک. دشتستانی‌ها هم برنامه‌هایی برای حمایت از طبیعت‌شان داشتند.


سرانجام برنامه‌های محیط‌زیستی تهران
با تلاش خانه محیط‌زیست و به مناسبت هفته هوای هوای پاک، بازدید علمی کارشناسان سازمان پسماند منطقه ۳ تهران از خانه محیط‌زیست تهران در منطقه اوشان انجام گرفت. در این بازدید برای کارشناسان توضیحاتی ارائه شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها