چرا مختارپور برای وزیر بهداشت نامه نوشت؟

باز هم خطای پزشکی ؟

خبر تکراری است. باز هم خطای پزشکی خانواده‌ای را داغدار کرده است. آن‌طور که در خبرها و گزارش‌ها آمده، این بار رئیس کتابخانه مرکزی همدان قربانی خطای پزشکی شده و جان باخته است.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۷۴

این اتفاق تلخ موجب شده علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وزیر ارشاد نامه‌ای بنویسد و از او بخواهد اتفاق پیش آمده را پیگیری کند.
سیده منصوره حسینی‌شعار، رئیس کتابخانه مرکزی همدان است. او هنگام زایمان در بیمارستان بوعلی جان باخته و طبق روایتی که مختارپور در نامه‌اش به وزیر ارشاد داشته، دلیل این حادثه خطای پزشکی بوده است.
در این نامه آمده است: روز چهارشنبه مورخ 21/9/97 خانم دکتر منصوره حسینی‌شعار، رئیس جوان کتابخانه مرکزی همدان در اولین زایمان خود در بیمارستان بوعلی همدان جان سپرد.
همراهان آن مرحومه بیان داشته‌اند که در هنگام اقدام متصدیان درمان برای تزریق دارویی خاص مکررا به آنها تذکر داده‌اند که بیمار حساسیت دارویی دارد، اما متصدیان پس از تماس با پزشک مربوط و تأکید وی، دارو را تزریق کرده و بلافاصله بیمار به کما رفته و بعد از ساعتی از دنیا می‌رود.
او در بخش دیگری از نامه خود به وزیر بهداشت آورده است: امروز، نوزادی در میان ما نفس می‌کشد که حتی یک ساعت در آغوش مادر آرام نگرفته است و همسری که نمی‌داند با این مصیبت چه کند و خانواده‌ای مغموم و همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سوگوار و محزون.
حقیر نه صلاحیت ورود در مسائل پزشکی را دارم و نه صلاحیت داوری در این موضوع؛ اما به عنوان یکی از آحاد جامعه احساس می‌کنم اگر به این نوع حوادث رسیدگی دقیق و جدی نشود، هم جان عزیزان این سرزمین همچنان در خطر
خواهد ماند و هم اعتماد مردم از عملکرد دستگاه‌های تخصصی سلب می‌شود.
او در پایان با تاکید بر این‌که خودش در زمینه پزشکی تخصص‌های لازم را ندارد، از قاضی‌زاده هاشمی درخواست کرده که موضوع را پیگیری کرده و نتیجه‌اش را مشخص کنند تا شاید دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
موضوع خطای پزشکی پیش از این هم بارها در عرصه فرهنگ مسائلی را ایجاد کرده که از میان آنها می‌توان به مرگ دردناک عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای کشورمان اشاره کرد؛ مرگی که عاملش خطای پزشکی بود و هر چند پرونده‌اش از نظر مسؤولان مربوط بسته شده است، اما خانواده این هنرمند هنوز هم حکم صادره را نمی‌پذیرند. ضمن این‌که شنیده می‌شود مازیار میری دیگر کارگردان سینما هم این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند که به دلیل خطای پزشکی جدی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها