قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان انجام شد

تقابل انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها

روز گذشته مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و همه منتظرند تا کمتر از یک ماه دیگر هیجان فوتبال به اوج خود در قاره سبز برسد. بازی‌های مرحله رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۳، ۲۴، ۳۰ بهمن و اول اسفند و دیدارهای برگشت ۱۴، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود. همچنین فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز قرار است در ورزشگاه واندا متروپولیتانو مادرید برگزار شود. براساس قرعه‌کشی صورت گرفته، بازی‌ تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی به این صورت است:
کد خبر: ۱۱۸۷۲۷۵

شالکه - منچسترسیتی / اتلتیکومادرید - یوونتوس / منچستریونایتد - پاری سن‌ژرمن / تاتنهام ـ دورتموند / لیون - بارسلونا / رم - پورتو / آژاکس - رئال مادرید / لیورپول - بایرن مونیخ
یکی از نکات جالب این قرعه‌کشی این است که در این مرحله تمام تیم‌های انگلیسی باید به مصاف آلمانی‌ها بروند. از سوی دیگر، شاید زیباترین بازی‌ها در این مرحله نیز همین تقابل آلمانی‌و انگلیسی‌ها باشد. بی‌شک بدترین قرعه در بین انگلیسی‌ها برای منچستر است که باید با پاری‌سن ژرمنی بازی کند که این روزها بسیار آماده است. تقابل خط حمله آتشین PSG و خط دفاع پر اشتباه و متزلزل منچستر شاید از همین حالا بسیاری از طرفداران شیاطین سرخ را برای صعود ناامید کرده باشد.
در این میان بی‌شک زیباترین بازی را باید به نام لیورپول و بایرن مونیخ زد. آخرین تقابل این دو تیم به سال 2001 و در سوپر کاپ اروپا برمی‌گردد که تیم انگلیسی توانست با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود. از سوی دیگر، بازگشت یورگن کلوپ به آلمان می‌تواند از دیگر جنبه‌های جذاب این مرحله باشد. جالب این‌‌که کلوپ در دوران مربیگری‌اش بیش از همه با بایرن بازی کرده و تاکنون 29 بار مقابل یاواریایی‌ها بازی کرده که نتیجه‌اش 9 برد، چهار مساوی و 16 باخت است.
دیدار تاتنهام و دورتموند هم در واقع تکرار بازی این دو تیم در مرحله گروهی سال گذشته است که تیم آلمانی هر دو بازی رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشت. دو تیم مطرح اسپانیا یعنی بارسا و رئال تقریبا با قرعه آسانی رو به رو شدند. بارسا باید به مصاف لیون برود که در شش بازی گذشته مقابل این تیم، چهار پیروزی و دو تساوی را ثبت کرده است. رئال هم باید با آژاکس بازی کند که در شش بازی قبلی مقابل تیم هلندی همه را پیروز بوده و 20گل به ثمر رسانده است. این در حالی است که دیگر تیم اسپانیایی این مرحله باید به مصاف یووه برود که بسیاری از کارشناسان آن را یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانند. البته اتلتیکو در 9 تقابل اخیر خود مقابل ایتالیایی‌ها هرگز شکست نخورده و 7 پیروزی و دو تساوی به دست آورده است.
بی‌شک یک نکته مهم این بازی بازگشت رونالدو به مادرید است. وقتی طرفداران اتلتیکو به آمار رونالدو مقابل تیم‌شان نگاه می‌کنند، از همین حالا نگران خط حمله بانوی پیر هستند. ستاره پرتغالی در 9 سال حضور در رئال توانست در مجموع 22 گل وارد دروازه روخی بلانکا کند که 16 گل آن در لالیگا و 6 گل هم در لیگ قهرمانان اروپا بود. با این اوصاف، او بیشترین گلش را در لالیگا به اتلتیکو زده‌است.

قرعه‌کشی لیگ اروپا
روز گذشته و با انجام قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا نیز تیم‌ها حریفان خود را شناختند که به این شرح است:
ویکتوریا پلژن ـ دیناموزاگرب / کلوب بروخه - سالزبورگ / راپیدوین -اینترمیلان / اسلاویاپراگ - خنک / کراسنودار - بایر لورکوزن / زوریخ ـ ناپولی / مالمو - چلسی / شاختاردونتسک - فرانکفورت / سلتیک ـ والنسیا / رن - رئال بتیس / المپیاکوس - دیناموکیف / لاتزیو - سویا / فنرباغچه - زنیت / اسپورتینگ -ویارئال / گالاتاسرای - بنفیکا / باته بوریسوف - آرسنال

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها