بازیکنان درباره چین چه گفتند؟

ساده؟ اصلا و ابدا!

تیم ملی ایران امروز از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه محمد بن زیاد شهر ابوظبی به مصاف چین می‌رود، چینی که مارچلو لیپی مربی قهرمان جهان را در اختیار دارد. او در سال 2006 موفق شد ایتالیا را قهرمان جهان کند و حالا همراه با چین در آسیا به‌دنبال موفقیت می‌گردد. بی شک جدال لیپی و کی روش جذابیت زیادی به این مسابقه خواهد بخشید. آنها رابطه دوستانه‌ای هم دارند ولی در زمین بازی خبری از آن رفاقت نخواهد بود. بازیکنان تیم ملی هم با وجود آنکه میل به برد دارند ولی ترجیح می‌دهند طوری حرف بزنند که حمل به غرورشان نباشد. البته این فلسفه‌ای است که از ابتدای جام بازیکنان داشتند و ظاهرا کی روش عامل اصلی آن بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۳۱

کارلوس معتقد است اگر ایران در دوره قبل مقابل عراق با غرور کمتری بازی می‌کرد، هرگز آن اتفاقات رخ نمی‌داد، چون در همان 20 دقیقه ابتدایی بازیکنان فکر می‌کردند با 3،4 گل عراق را بدرقه می‌کنند. ولی بازیکنان تیم ملی پس از بازی با عمان در گفت‌وگو با جام‌جم چه نظری درباره بازی روز پنجشنبه داشتند؟
سردار آزمون: خیلی‌ها از من پرسیدند سر این‌که نشد به عمان گل بزنی، ان‌شاءا... بازی با چین گل می‌زنی؟ جواب من هم همیشه روشن است. قرار نیست من بگویم مهم گلزنی من است، قرار است همه بگوئیم مهم موفقیت تیم ملی است. چه فرقی دارد چه بازیکنی گل بزند؟ حتی بیرانوند هم گل بزند عالی است. شما هم فکر نکنید چین تیم قدرتمندی نیست. اتفاقا خیلی قدرتمند هستند. می‌دانید چقدر خرج فوتبال شان کرده‌اند؟ آسیا در حال پیشرفت است. دیگر با حرف زدن نمی‌شود تیمی را برد.
علیرضا جهانبخش: بازی ساده‌ای در جام ملت‌ها وجود ندارد. از همان روز اول همه بازی‌ها سخت بود. در مرحله حذفی سخت‌تر هم شده است. شک نکنید بازی با چین هم خیلی دشوار خواهد بود ولی ما به این دیدار هم مثل یک فینال نگاه می‌کنیم. ان‌شاءا... بتوانیم این فینال را هم ببریم و به دور بعد برسیم.
مرتضی پورعلی‌گنجی: من در چین بازی کرده‌ام. می‌دانم چقدر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هر روز در حال پیشرفت هستند. قطعا آنالیز خوبی پیش از این بازی خواهیم داشت و دلمان روشن است که انشاءا... این فینال را هم با موفقیت سپری کنیم. بازی به بازی کار سخت‌تر است. بازی با چین از دیدار با عمان سخت‌تر خواهد بود. اینجا مرحله حذفی است و یک اشتباه می‌تواند باعث حذف یک تیم شود. باید بدون استرس و دور از هیجان بازی کنیم و ان‌شاءا... به دور بعد برسیم.
امید ابراهیمی: حتما به یاد دارید در مقدماتی جام‌جهانی روسیه دو بار با این تیم بازی کردیم. در بازی اول که مساوی کردیم و در بازی دوم هم با تک گل طارمی بازی را بردیم که خیلی سخت بود و اگر هواداران نبودند بازی گره می‌خورد. این تیم در همان رقابت‌ها مقابل کره عالی بود و اگر مقابل سوریه در زمین خودش نمی‌باخت حتی شانس رسیدن به جام‌جهانی را داشت. یادم هست یک بازی را به‌سختی 3‌بر‌2 به کره باختند. در هر صورت این تیم قدرتمند است. شناخت نسبی از این تیم داریم و مطمئنا مثل بازی‌های گذشته کار سختی مقابل چین خواهیم داشت.

سعید اکبری

خبرنگار اعزامی به دبی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها