دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با بیان این‌که زنگ خطر استعمال دخانیات در کشور به صدا در آمده است گفت: متاسفانه ایران با دو میلیون و 870 هزار معتاد جوان بالاترین میزان معتادان جوان را در دنیا دارد که 80 درصد از آنان از سیگار و قلیان شروع کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۰۲

به گزارش ایرنا، محمدرضا مسجدی در دیدار با آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید با بیان این‌که درگذشته فقط 20 درصد آقایان و 2 درصد خانم‌ها سیگار کشیدند، افزود: امروز آمارها نشان می‌دهد که 40 درصد دانشجویان و دانش‌آموز دختر قلیان می‌کشند که این زنگ خطری جدی است.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، با بیان این‌که طبق قانون استعمال دخانیـات در اماکن عمومی ممنوع است، ولی این قانون نادیده گرفته می‌شود عنوان کرد: به‌تازگی مجلس شورای اسلامی و دولت با همکاری هم درحال اعلام قهوه‌خانه‌ها به عنوان مکان خصوصی هستند که با این کار امکان هرگونه نظارت بدون مجوز را غیرممکن می‌کند.
وی تصویب این قانون را عقبگردی 40 ساله دانست و خطاب به آیت‌ا... مکارم شیرازی تاکید کرد: استدعا داریم که در این زمینه ورود پیدا کنید تا چنین قانونی در کشور تصویب نشود.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، در ادامه با اشاره به اولویت بندی اجناس مورد نیاز کشور در ده گروه کالایی به منظور تخصیص ارز 4200 تومانی بیان کرد: در حالی که برای تامین دارو با مشکل مواجه هستیم، سیگار در ردیف پنجمین اولویت دولت قرار گرفته است که این پذیرفتنی نیست.
مسجدی افزود: در دو سال گذشته 32 میلیون دلار سیگار آمریکایی وارد ایران شده؛ این در حالی است که هر شرکت یا کشوری بیش از پنج میلیون دلار با ایران مبادله داشته باشد، توسط آمریکا تحریم می‌شود؛ درخصوص سیگار تحریم نبوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها