عربستان حذف می‌شود یا ژاپن؟

وداع اولین مدعی با جام

ورزشگاه کوچک شارجه با تنها 11 هزار نفر گنجایش، امروز پذیرای یکی از حساس ترین بازی‌های هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست؛ دیداری که در پایان آن یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، وداعی زودهنگام با رقابت‌ها خواهد داشت. آن تیم ژاپن خواهد بود یا عربستان؟
کد خبر: ۱۱۸۶۲۴۵

ژاپن برای صعود کاری را که باید می‌کرد کرد. سامورایی‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی ازبکستان را بردند و به عنوان صدرنشین صعود کردند، اما عربستان آنجا که باید می‌برد، کار را زمین گذاشت. شکست 2 بر صفر این تیم مقابل قطر، همه معادلات را به هم زد تا عربستان به عنوان تیم دوم گروه خودش، در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف ژاپن شود. حالا همه نگاه‌ها به ورزشگاه شارجه است.
آخرین تقابل ژاپن و عربستان در مقدماتی جام جهانی 2018 بود که بازی رفت در سایتاما، با برتری 2 بر یک ژاپن به پایان رسید و بازی برگشت نیز در جده با یک گل به سود عربستان خاتمه یافت. با لطف همین نتایج، ژاپن و عربستان هر دو به جام‌جهانی صعود کردند و استرالیا به پلی‌‌آف رفت و حذف شد.
این بازی برای تیم ملی ایران هم حائز اهمیت است چراکه حریف مرحله نیمه نهایی ایران، به احتمال فراوان برنده مصاف ژاپن و عربستان خواهد بود.
مصاف دو تیم استرالیا و ازبکستان، هم مصاف تیم‌های مدعی جام جهانی است. این بازی بعد از بازی ژاپن و عربستان برگزار می‌شود تا دومین تیم بزرگ هم از تورنمنت خارج شود. ازبکستان در مرحله گروهی تا یک قدمی صدرنشینی و متوقف کردن ژاپن هم پیش رفت اما در نهایت بازی یک بر صفر برده را 2 بر یک به ژاپن باخت تا مجبور شود مسیر دیگری را برای ماندن در جام انتخاب کند.
ازبک‌ها در گروه خودشان دوم شدند تا مجازاتش بازی با مدافع عنوان قهرمانی باشد. استرالیا، البته بزرگ‌ترین غافلگیر جام در مرحله گروهی بود. آنها در همان بازی نخست مغلوب اردن شدند تا خیلی زود شانس سرگروهی را از دست بدهند. حالا تورنمنت برای یکی از دو تیم استرالیا و ازبکستان می‌تواند به بدترین شکل ممکن تمام شود. ازبکستان اگر ببازد، با دو باخت متوالی از جام کنار می‌رود و استرالیا هم اگر ببازد، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، با جام وداع خواهد کرد.
این چهارمین بازی استرالیا و ازبکستان است و جالب آن‌که هر سه بازی قبلی با برتری استرالیا همراه بوده است. باخت 6 بر صفر ازبکستان مقابل استرالیا در نیمه نهایی جام ملت‌های 2011، از آن بازی‌های خاطره انگیز آسیاست.
امشب و در سومین بازی، امارات میزبان، به مصاف قرقیزستان می‌رود. برای زاکرونی و تیمش، قرقیز می‌تواند حریفی آسان باشد، اما اماراتی‌ها که در آخرین بازی مرحله گروهی، مقابل تایلند به مشکل خوردند، شاید مقابل قرقیزستان هم کارشان گره بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها