یک جایزه دانشجویی به چهارمین گام خود رسیده است

گردهمایی دانشجویان نقاش در «ژکال»

ژکال یک جشنواره دانشجویی است، یکی از آن جشنواره‌هایی که در عرصه نقاشی، دانشجویان مختلف را به چالش و رقابت می‌کشاند و به دانشگاه هم حال و هوای تازه‌ای می‌دهد. هر قدر هم جشنواره‌های دانشجویی جدی گرفته نشوند، در دانشگاه‌ها تاثیرگذارند و نمی‌توان از اهمیت آنها گذشت. حال اگر هم مانند این جایزه، مستقل و بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شوند و به حیات خود ادامه دهند، نقشی مهم‌تر هم خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۰۸

این جایزه دانشجویی که امسال چهارمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، فراخوان خود را اول دی‌ماه اعلام کرده و در حال دریافت آثار دانشجویان از سراسر کشور است.
زینب کلاته دبیر این دوره از جشنواره می‌گوید: این جشنواره طی سال‌های 93-92 با عنوان هفته نقاشی و از سال 94 با عنوان جشنواره ژکال برگزار شده است. در این دوره هم مانند سه دوره گذشته یک هفته علمی-پژوهشی و یک هفته عملی- کارگاهی داریم.
او می‌افزاید: دانشجویانی که طی یک سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند نیز می‌توانند در بخش غیررقابتی جشنواره (نمایشگاه) شرکت کنند.
کلاته در خصوص این‌که در چهارمین دوره، بخش طراحی را به جشنواره اضافه کردیم، یادآور می‌شود: ژکال طراح جوان در بخش فضای مجازی برگزار می‌شود؛ در حالی که فراخوان این دوره از اول دی‌ماه بوده و همزمان شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در صفحه اینستاگرامشان با #ژکال_طراح_جوان بارگزاری کنند.
به گــــــــــــفته او، داوری آثــــــــــــــــــــــار در 19 فـــــــــــــروردین‌ماه 98 و اختتامیه جشنواره در تاریخ 6‌ اردیبهشت‌ماه 98 در پردیس ملت برگزار می‌شود.
بهنام کامرانی، معاون پژوهشی دانشکده تجسمی دانشگاه هنر با بیان این‌که ویژگی این جشنواره به دانشجویی بودن آن است، بیان می‌کند: از استادان خارج از دانشگاه نیز برای داوری آثار بهره خواهیم برد.
او با بیان این‌که امسال جشنواره بسیار گسترده‌تر از دوره‌های گذشته شده است، یادآور شد: این جشنواره در دوره‌های گذشته خود به همت دانشجویان راه‌اندازی شده و اعتبار خوبی را برای خود طی سالیان کسب کرده است.
همچنین جمال عرب‌زاده، مشاور و استاد راهنمای جشنواره با ابراز امیدواری از این‌که جشنواره ژکال ماندگار شود، می‌گوید: این جشنواره پتانسیل ماندگاری را داراست. ویژگی خاص این جشنواره رویکرد حرفه‌ای است که نسبت به دانشجویان رشته نقاشی در کل کشور داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها