همین شانزدهم دی‌ماه بود که توی همین صفحه گزارشی رفتیم از خبر این‌که اثر یک گرافیست اسرائیلی قرار بوده در نمایشگاهی در تهران به نمایش در آید. لابلای گزارش نقل قولی هم کردیم از مدیر اجرایی نمایشگاه که عنوان کرده بود آثار این طراح قرار است در قالب یک نمایشگاه توسط بنیاد روایت فتح هم مورد استفاده قرار گیرد. خب حالا این را داشته باشید که بنیاد روایت فتح هم به این ادعا واکنش نشان داده و طی یک بیانیه 697 کلمه‌ای ادعای مدیر مربوط را رد کرده و گفته این حرف‌ها نبوده و این یک ادعاست و از این صحبت‌ها.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۷۰

روایت فتحی‌ها که گویا خیلی از این ادعا شاکی‌اند در بخشی از بیانیه خودشان خطاب به رسانه‌ها آورده‌اند: «سخنان سراسر کذب و غیر واقع مدیر اجرایی این نمایشگاه مایه تعجب و حیرت همگان شد. ایشان برگزاری نمایشگاه این عنصر رژیم صهیونیستی را توسط روایت فتح در سال آینده محتمل دانسته است! و حواشی ایجاد شده درباره حضور وی را غرض‌ورزی حزبی دانسته که خوشبختانه با مدیریت ایشان قبل از شروع جنجال‌ها پیشگیری شد. ذکر این نکته برای ایشان و دوستانشان خالی از لطف نیست که اولا ایشان ارتباط این مدعو اسرائیلی خود با بنیاد فرهنگی روایت فتح را از چه طریقی محاسبه و استنتاج کرده است و ثانیاً ای کاش اقدامات پیشگیری و عدم حضور وی را پیش از دعوت نامبرده نیز انجام می‌دادند تا مجبور به جمع‌آوری آثار ایشان و حذف نام وی نشوند.»
ما هم از راه‌های غیررسمی پیگیری کردیم که ببینیم این ادعا که روایت فتح هم دنبال برگزاری نمایشگاه از آثار این گرافیست صهیونیست بوده چقدر درست است. پیگیری‌های ما نشان داد که واقعا روح بنیاد از این قضیه خبر نداشته و گویا مدیر محترم اجرایی نمایشگاه چیزی را از کسی شنیده که صرفا در حد یک پیشنهاد برای مسؤولان بنیاد بوده که ظاهرا هیچ وقت هم با بنیاد طرح نشده است.
روایت فتحی‌ها لابلای بیانیه ضداسرائیلی خودشان طعنه‌هایی هم به بخش‌های فرهنگی دولت زده‌اند و نوشته‌اند: «آنچه که رهبر انقلاب اسلامی بارها به آن اشاره داشتند، کلیدواژه‌ای به نام نفوذ است که متاسفانه در سایه غفلتِ ان‌شاا... سهوی مدیران و سیاستگذاران عرصه فرهنگ و هنر کشور چندان جدی گرفته نشده است و همچنان سیاست تساهل و تسامح در بدنه کلان تصمیم‌گیری و ریل‌گذاران فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساری و جاری است. حضور یک عنصر اسرائیلی با پیشینه معلوم و مکشوف و در شرایطی که عادی‌سازی روابط کشورهای بزدل، ترسو و سست‌عنصر خاورمیانه
با رژیم جعلی و سفاک رژیم صهیونیستی با جدیت از سوی دول غربی و مثلث شوم و منحوس عبری، غربی، عربی پیگیری می‌شود، در ام‌القرای جهان اسلام باعث تاسف و انزجار شدید هنرمندان آزاده و حق طلب ایران عزیز است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها