امروز چی داریم؟

زرویی نصرآباد و سینما

چشمی به هم زدیم و 40 روز گذشت. انگار همین دیروز بود که خبر درگذشت ابوالفضل زرویی‌نصرآباد همه‌مان را شوکه کرد، اما به همین سرعت رسیده‌ایم به چهلمین روز درگذشت این طنزپرداز بزرگ.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۳۰

به همین مناسبت زهرا شعبان‌شمیرانی، روایت جذابی از زندگی هنری این نویسنده برایمان نوشته که تحلیل و نگاه متفاوتی دارد به زندگی استاد زرویی. اگر تازه دل به خواندن داده‌اید و خیلی با زرویی و روزگارش آشنا نباشید، شاید خواندن مطلب خانم شعبان‌شمیرانی برایتان سخت باشد، اما حتما مفید خواهد بود، چون پر است از ارجاعات و نشانه‌هایی به زندگی حرفه‌ای زرویی و آنچه این طنزپرداز در طول عمر پربار حرفه‌ای‌اش به انجام رسانده است. این نوشته که از همین صفحه شروع شده و تا صفحه 10 ادامه پیدا کرده است، «ملانصرالدین» مطبوعات ایران را در هفت مرحله معرفی می‌کند و یاد این استاد بزرگ را گرامی می‌دارد.
ستاره اقبال امیرحسین صدیق می‌توانست بهتر و بیشتر از آنچه امروز شاهد هستیم، بدرخشد. او بازیگری اهل سواد و دانش و به اندازه کفایت هم از شهرت و محبوبیت بهره برده است. یکی از ویژگی‌های دیگر امیرحسین صدیق، نیم‌نگاهی است که همیشه به آثار کودکان و نوجوانان داشته و تلاش محسوس او برای همراهی با این گروه از مخاطبان سینما و تلویزیون است. نمونه‌اش همین فیلم دزد و پری 2 به کارگردانی حسین قناعت است که این روزها با حضور امیرحسین صدیق در سینماهای ایران اکران می‌شود. ساناز قنبری سراغ این بازیگر رفته و علاوه بر این‌که درباره دغدغه همیشگی صدیق، یعنی مهجور ماندن سینمای کودک با او حرف زده، درباره نقش پدر در فیلم دزد و پری 2 هم از آقای پدر سوالاتی پرسیده است.
جشنواره عمار به نهمین دوره رسیده و این روزها در سینما فلسطین در حال برگزاری است. طی همین سال‌ها اتفاقات زیادی در این جشنواره رخ داده و بخش‌های متنوعی به آن اضافه شده اما از همه مهم‌تر این‌که این جشنواره دایره موضوعاتش را گسترش داده و امروز سینماگران و به‌خصوص مستندسازان آثاری با موضوعات متنوع به این جشنواره ارائه می‌دهند. یکی از بخش‌های تاثیرگذار این جشنواره، بخش آثار مستند است که هر سال با مجموعه‌ای از آثار تامل‌برانگیز از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کند. همکاران ما پنج مستند قابل توجه و پرمخاطب از آثار این جشنواره را معرفی کرده و به اهمیت مضمون و ویژگی‌های این مستندها پرداخته‌اند.
حتی نگاهی گذرا به این مستندها می‌تواند یک نمای کلی از بخش مستند جشنواره عمار پیش روی شما قرار دهد و تنوع مضمونی آن را یادآوری کند. سعی کردیم ویترین رنگارنگی از این مستند‌ها پیش رویتان قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها